Nuffnang Ad

Thursday 19 January 2012

Terkenang jua

Biasalah kan, bila dah balik Adelaide nie, mcm-mcm yang ada di Malaysia terkenang aje, antaranya Burger King nie. Di Adelaide pun ada juga Burger King, tapi since apa-apa nama yang related to Queen and King diharamkan penggunaannya sebab melibatkan Raja mereka, so ditukar namanya menjadi Hungry Jack aje. Kalau nampak iklan psl Whooper di Adelaide, mulalalh terliur..tak apa, sabar ajelah..setahun aje lagi.

Di kala pagi, kalau bosan nak breakfast di rumah, laju aje ajak Daddy Jack pi breakfast kat NZ, bukan tosai atau roti canai menjadi pilihan..memadailah dengan mee goreng and telur mata serta segelas teh tarik, cukup membuatkan I rasa bahagia.

Tak dinafikan, Malaysia memang panas tapi taklah sepanas di Adelaide. Kalau panas di Malaysia, masih lagi boleh keluar untuk membeli ice cream daripada vendor nie tapi kalau di Adelaide bila panas, nak keluar pun kulit terasa sakitnya.

Aduh !!!! rindunya bershopping barang dapur disini. tak perlu risau pasal halal atau brg yang tak boleh dimakan, semuanya boleh aje cuma sediakan aje RM yang banyak.

Makanan yang dimasak dari dapur rumah my kakak ipar yang simple tapi ditambah sedap bila menggunakan pinggan Portmeirion yang mahalnya ya ampun kalau di Malaysia. My sister in laws baru balik from UK, so dia beli from UK, and way much cheaper. I pun ada mimpi juga nak pakai Portmeirion nie, mujurlah ada contact di sana, hopefully bolehlah beli nanti.

Inilah yang I nanti-nantikan setiap petang, I panggil die Babu Roti. Setiap pukul 4 petang, mesti dia akan membunyikan hon die yang special tu and I tahu yang die dah datang. Nerlari nie dari dapur ke depan, dan keluar nak membeli roti esp roti kelapa and kacang merah yang super duper sedap tu. Gosh !!!! I miss Malaysia, really really miss my hometown and my land.....

1 comment: