Nuffnang Ad

Saturday 3 June 2017

JSSL Day 02


Hari kedua kami di Singapore, bangun seawal jam 7am, terus dah bosan duduk terperap lama-lama dalam bilik so we all keluar awal for breakfast, then sebelum tu bersenam dulu di gym. Just berlari atas treadmill dalam 30 minit, cukuplah.

Sementara menunggu family yang lain turun, lepak la tepi pool dulu.

Tak banyak makanan halal for breakfast so we all ambil roti and eggs for breakfast. Lain-lain semua mcm nasi goreng semua tak halal.

Lepas breakfast, we all terus keluar berjalan pagi-pagi tu cos game start at 2:30pm. Saja aje bawak jalan-jalan tgk City of Singapore ni, maklumlah dah biasa dengan area Singapore so we all lah yang lead jalan semua.

Marina Bay, dulu datang tak siap pun lagi

Hanya 5 orang sahaja yang duduk sama hotel, yang lain-lain duduk di tempat yang berbeza. So berlima ajelah yang sempat bergambar di sini.

Lama tak ambil gambar berdua ni

Merlion Tower adalah antara simbolik bagi Singapore ni. Actually, inilah pertama kali we all ke sini, selalu lalu aje kalau datang ke Singapore.

Ramainya la orang bergambar kat sini, macam-macam gaya ada. Tapi gaya yang paling banyak orang buat adalah pose seolah-olah air tu masuk dalam mulut, ya ampun, nak gelak pun ada jugak tengoknya.

Sebelum pergi ke padang, kenalah makan dulu bagi kenyang and tambah energy player semua. We all makan di Kallang Stadium, nak kasi player melawat stadium juga.

Dalam pukul 2 macam tu, we all sampai di tempat tournament, di salah sebuah kolej yang ada.

Game sebelum ni banyak yang postponed cos ada kilat, so kena stop bagi reda dulu cos its open space, takut berlaku sebarang kejadian yang tidak diingini.

Kebetulan, sama pulak my kasut and anak bujang I ni, dulu pernah sekali dia pakai kasut I, tapi lepas tu Daddy jack belikan satu lagi untuk dia.

Game bermula dalam pukul 3 lebih macam tu, ada 2 game pada hari pertama ni, sampai ke malam we all lepak tepi padang ni. Lepas habis game, terus balik hotel, singgah makan dulu di restoran mamak dekat hotel tu, then balik tido cos esoknya ada 4 game yang menanti.


No comments:

Post a Comment