Nuffnang Ad

Saturday 2 February 2013

Alim Summer School

Last Saturday, we all sekeluarga menghadiri majlis graduasi Alim Summer School yang Danish pergi sepanjang cuti sekolah lepas. Majlis yang diadakan di dewan Enfield Community Centre, pada pukul 6 petang. Kami agak terlewat sikit sebab nak singgah kedai kejap untuk membelikan sedikit sumbangan untuk anak-anak yang terlibat.
 
Sebelum majlis bermula, adalah juga diselitkan sedikit ceramah berkenaan dengan tips mendidik anak-anak serta panduan untuk menjadikan anak-anak cintakan Islam oleh Hisham dan juga isterinya Shifa. Mereka berdua ni memang gigih didalam majlis-majlis ilmu mcm ini. Mereka berdua juga adalah penulis buku tentang panduan mendidik anak-anak ini.

Majlis diserikan lagi dengan persembahan cara-cara solat yang betul dari anak-anak ini. kalau tengokkan pada fizikal anak-anak ni, Danishlah yang paling besar sekali.

I tak hantar Ryan pergi kelas ni walaupun ikutkan umur dah boleh hantar, tapi tak berapa confident sikit, tapi lepas ni Shifa start buat kelas mengaji bermula minggu depan, itu I akan masukkan die juga sekali dengan Danish. Belajar mengaji serta kelas fardhu ain.

I memang berniat nak bagi some small token of appreciation kepada anak-anak comel yang datang ke kelas summer school ini. Bukan senang nak pujuk mereka datang ke kelas waktu cuti-cuti ni kan. Tak sempat nak membeli banyak pun, hanya yang termampu dicapai oleh tangan ajelah.

Antara anak-anak yang menghadiri kelas summer school dan juga cikgu-cikgunya yang sungguh berdedikasi untuk menjayakan program summer school ini. Diharapkan nanti lepas ni adalah kelas Autumn, Winter dan juga Spring at least waktu cuti sekolah anak-aank taklah terbuang dengan hanya tengok TV dan juga main games aje.
 

2 comments:

  1. sejuk hati tgk anak2 tau bersolat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Emy Pokden
      Memang pun, sedih pun ada juga sebab tgk anak-anak membesar kan

      Delete