Nuffnang Ad

Showing posts with label Ryan. Show all posts
Showing posts with label Ryan. Show all posts

Monday, 1 October 2018

Hari Sukan Ryan



Cerita dah basi, sekian lama terperap dlm draft box. Cerita hari sukan sekolah Ryan. Tahun ni Ryan berseorangan as Danish dah berpindah ke sekolah menengah but still Danish datang juga, bagi support pada adik dan nak jumpa cikgu lamanya.

Ryan masih dengan Rumah Syahbandar ataupun Rumah Kuning, tapi nampaknya macam kuat juga tahun ni, dengan team kawad yang agak bagus.

Cuaca pun agak panas, pihak sekolah berusaha untuk habiskan awal agar pelajar tidak sakit dan juga tak selesa bersukan dalam cuaca panas.

Pertama kali dapat masuk acara larian bagi Darjah 4, so excited sangat sampai kena beli kasut baru sebab nak lari laju katanya.


Dah leading dah masa pelari kedua, tapi masuk pelari ketiga dah agak lambat sikit tapi tak apa, untuk permulaan dapat tempat ketiga pun dah cukup bagus pencapaiannya.


Tahun depan kita cuba lagi untuk dapatkan gold pulak ya



Daddy Jack ambik gambar dari atas aje, saat I merakamkan moment anak-anak, bila tanya kenapa tak turun, dia kata dah ada zoom lens buat apa turun. So, you bolehlah upload kat IG you gambar-gambar pakai phone you tu...chehhh

Tuesday, 23 May 2017

Pra sukan sekolah

Dah dekat sebulan sukan sekolah anak dah habis, mak baru sibuk nak bercerita. Tak apalah kan, sharing is caring. Tahun ni tahu last Danish bersukan di sekolah rendah, semua cikgu-cikgu rumah sukannya target dia dapat jadi Olahragawan tahun ini. Masih mewakili Rumah Bendahara aka Rumah Merah. Tahun ni banyak acara boleh masuk, tak macam tahun lepas cos sangat terhad sebab cuaca yang agak panas.

Tahun ni kebetulan waktu praktis sukan sekolah anak-anak sama dengan latihan sukan sekolah I so dapatlah I mnjenguk kejap time they all buat practice tu. Semasa tengah buat latihan lompat tinggi, terjadilah accident yang tidak dijangkakan berlaku. Sewaktu melompat tiada sebarang masalah, tapi bila landing tu terjatuh di tempat yang tak betul. Dua kali terjadi so I bawa balik la sebab dah ngadu sakit.

We all terus bawa ke klinik buat x-ray, takut juga jadi apa-apa like fracture semua tapi menurut doktor, semuanya nampak okay aje.

Tahun ni ada buat pra hari sukan dimana semua pelajar terlibat. Tahap 2 terlibat dengan Roadrun and pelajat Tahap 1 buat latihan sukaneka dan juga senamrobik. Gambar diatas bi diambil di FB sekolah, kemain lagi Ryan beraksi dalam senamrobik tu.

Dah menjadi antara atlet harapan so semua acara kena masuklah walaupun tak pernah rasa boleh buat antaranya lompat jauh. 

Pukul 1 semua berkumpul untuk sesi penyampaian hadiah bagi acara Roadrun pelajar Tahap 2. Muka masing-masing pun dah macam udang kena bakar dibuatnya.

Lah, tak menyangka walaupun baru lepas elok dari kecederaan lompat tinggi tu, terus jadi johan acara Roadrun, mujur datang stadium nak tengok, kalau tak memang tak tahu pun danish jadi juara. Well done, Danish !!!


Tahun ni tak begitu menyerlah team futsal, tak seperti tahun lepas dapat Johan, tahun ni hanya berpeluang menjadi Naib Juara sahaja. Tahun ni memang tahun yang sengit diantara Rumah Merah, Hujai dan juga Biru kalau di Tahap 2, masing-masing sengit betul berlawan sesama mereka.



Thursday, 8 December 2016

MAKA 2016

Tahun ni tak berpeluang nak tengok Danish atau Ryan naik pentas seperti 2 tahun lepas, saingan agak kuat memandangkan berada di kelas no1 tapi peningkatan amat memuaskan dari kelas KSSR dan juga PSRA. Kali ini kena juga datang ke majlis anugerah pelajar kerana Ryan masuk acara persembahan untuk Darjah 2.

Tema majlis kali adalah bertemakan Bollywood, so I tak sempat nak membeli baju tema so kita guna ajelah baju apa yang ada dalam almari tu.

Seperti biasa, majlis anugerah sekolah they all ni best, dari segi deco mahupun tempat. Last year buat di hotel tapi kali ni buat di UIA sahaja tapi itupun dah cukup gempak dah. Hopefully, tahun depan buat di hotel balik la.

Persembahan pelajar tahun 6 memang syok habis, sesuai dengan tema majlis, lagu-lagu Hindustan berkumandang dalam dewan, anak-anak tak kira lelaki and perempuan menari dan menyanyi atas pentas dengan senyuman lebar, maklumlah semua dah menamatkan pengajian di sekolah rendah.

Persembahan Ryan antara 2 yang akhir, mata pun dah ngantuk dah semua anak-anak tapi demi persembahan mereka nampak bertenaga semua.

We all menunggu sampai habis majlis, perbarisan graduasi pelajar darjah 6, walaupun mereka agak sedih dengan keputusan UPSR yang agak tidak begitu memberangsangkan tapi nampak mereka tetap ceria. It's okay, masuk sekolah menengah semuanya akan berubah, pelajaran pun makin rumit dan Insyallah semoga dipermudahkan semua urusan mereka sampailah mereka SPM. Tahun depan, turn Danish pula UPSR, so tak tahulah macamana pula gayanya.

Sunday, 13 November 2016

Perihal sekolah anak-anak

Sedar tak sedar dah nak habis dah sesi persekolahan tahun 2016 ni. Tahun depan Danish dah nak UPSR dan Ryan akan masuk Darjah 3. Sesi persekolahan tahun ini Alhamdulillah so far banyak perubahan. Kawan Ryan dalam kelas pun cheeky semuanya especially yang lelaki, bila I datang ke kelas, sure akan jerit "Aunty, Aunty"

Bahasa Arab kena Danish yang tengokkan since me and Daddy Jack tidak begitu mahir dan begitu pandai sangat dengan bahasa Arab tu. Alhamdulillah, Danish begitu komited mengajar adiknya.

Since Danish masuk kelas robotik sekolah, so memang banyak kelas extra yang diperlu ikuti. So far, dah masul Level 2 dan banyak improvement dah. Even kadang-kadang tu Coach siap suruh Danish tolong tengokkan pelajar yang lain.

Menerima anugerah dapat masuk Level ke 2 untuk Club Robotiknya.

Masa exam UPSR tu, sekolah tak ambil cuti so anak-anak pergi field trip mengikut tahap masing-masing. Ryan dah pelajar Darjah 2 yang lain buat lawatan sekitar Kuala Lumpur sahaja.

Danish dan pelajar Darjah 5 yang lain buat lawatan jauh sikit, pergi ke Melaka. Cikgu hantar gambar thru whatsapp parents nampak semuanya seronok dapat pergi jalan-jalan.

Adakala cuti Jumaat, pergi solat Jumaat tumpang my uncle atau adik aje. I nak hantar takut nak tunggu lama-lama dalam kereta pulak.

Alhamdulillah, berjaya naik ke tali pinggang hijau biru lagi. Tahun depan kita sambung lagi ya.

Team baru U11 Danish. So far, nampaklah bersemangat sikit nak main bola. Kalau tak lemau aje sebab tak cukup player, so semua kena main all out. Salah seorang pemainnya katanya anak Johan Era tu.

Perwakilan Pengawas, salah seorangnya Danish la. Tahun depan last la jadi pengawas, lepas tu dah nak masuk F1 dah. Cepatnya masa berlalu, rasa macam baru semalam aje masukkan dia sekolah di Malaysia ni. Sedar tak sedar dah dekat 3 tahun dah Danish bersekolah di Malaysia ni. Memula tu BM sepatah habuk pun tak reti tapi sekarang ni bolehlah buat karangan pendek dan boleh score A dah.


Saturday, 12 November 2016

Under the weather

Sekarang ni musim hujan tak kira siang atau malam, so nak bersenam pun kena tunggu waktu yang sesuai. Kalau tidak mengizinkan, I just buat senamana juga Xbox Kinect ajela dirumah, berpeluh jugaklah. Janji ada keluar peluh, ringan sikit badan.

Bila musim-musim yang tak menentu ni, mulalah anak-anak tak sihat. Deman sudah semestinya diikuti dengan selsema dan juga batuk.

Bila tak sihat, perhatian memang kena tumpu kepada pesakit. Makan pun kena sediakan ikut permintaan. Even nak makan atas katil pun layankan aje.

Tapi kalau demam masih berterusan panas and tak turun suhunya, we all tak pikir panjang terus la ke A&E Ampang Puteri, check darah terutamanya takut kena denggi.

Tapi selalunya false alarm sahaja, so bila demam yang tinggi selalunya dapat ubat masuk punggung aje, kasi reda sikit demamnya. Lepas 2-3 hari Alhamdulillah, beransur sihat dan dapat beraksi seeprti biasa.

Sunday, 24 April 2016

Bukit Bintang

Menarik betul pemandangan bangunan pencakar langit di AKLEH ni, selalunya we all kalau ke mana-mana ikut sini ajelah sebab senang dan cepat, malas nak menempuh jem tu lama-lama, rimas rasanya.

Kali ni tak ke KLCC, tapi ke Sungei Wang Plaza, menjari game PS4 untuk the boys. Daddy Jack cakap di Wangsa Walk mahal sikit so kena cari kedai biasa di Sg Wang. 

Dah alang-alang sampai ke Bukit Bintang tu, meh la kita makan nasi ayam glamour di sini, Nasi Ayam Chee Meng. Rasa masih sama macam I kerja di Jalan Sultan Ismail dulu, tak mengecewakan.

Set PS4 yang dibelikan oleh Ayah sempena birthday Ryan yang ke 7. 

Sementara the boys sibuk main game baru beli, I pun bersilat di dapur untuk masak Mee Bandung untuk makan malam. 

Malam tu juga, badan Ryan agak panas juga, check temp lebih kurang 38, so memang kena berbungkus dan berjaram dengan asam jawa. Sesekali kena sponging juga untuk meredakan kepanasan badannya. Alhamdulillah, 2 hari kebah dah demamnya.

Tuesday, 29 December 2015

Ambition Cup 2015

Satu lagi tournament yang Danish and Ryan masuk untuk tahun ni adalah Ambition Cup 2015. League ni tiap-tiap minggu ada setiap Sabtu di The Camp, One Utama. Ryan tidak memenangi sebarang pingat, hanya mendapat tempat ketiga sahaja.

As for Danish tetap meneruskan kecemerlangannya di dalam bolasepak. Last minute berjuang habis-habisan.

Mendapat tempat kedua, pun dah cukup membanggakan pencapaiannya.

As for Daddy Jack yang bising phone asyik rosak memanjang so this is for you la. Jenuh berzikir di hujung telinga telefon asyik rosak aje. So ni la hadiah untuk Daddy, new Note 5 from Samsung. Sekarang ni menjaga phone dengan berhati-hati agar tidak rosak lagi.