Nuffnang Ad

Monday 16 July 2018

Danish 13th Birthday

Dah dekat sebulan dah berlalu......anak sulung I pun dah masuk zaman remaja dah. 13 tahun pada tahun ini, seperti tahun sudah, tahun ini disambung dalam bulan puasa.

Bangun pagi, kena temankan we all ke Jalan TAR mencari songkok dulu, then baru ke tempat untuk beli hadiah pula. Jalan TAR mujur masa ni tak ramai orang, so tak perlu bersesak-sesak dengan orang ramai.

Permintaan hadiah ke 13 tahun, nak boot bola. Walaupun orang sibuk nak buat persiapan raya, bola juga yang jadi pilihan untuk hadiah.

Lambat lagi nak dapat main bola, tunggu lepas raya, la baru kembali beraksi di padang. Pilihan kasut pulak warna putih, jenuh la nak menyentalnya.


Malam tu, Ibu ajak berbuka puas di luar. Ibu masih nak kekalkan tradisi untuk ajak anak-anak, memantu dan juga cucu untuk keluar berbuka di tempat yang selalu pergi masa Ayah ada. We all berbuka di Traders Hotel, tempat yang memang tiap tahun we all berbuka puasa disini since dari I duduk Adelaide lagi.


Makanan di Traders masih tetap sama, tak ada bezanya. Still sedap macam dulu. Tahun ni berbeza sedikit, kurangnya satu kerusi bagi kami menikmati juadah berbuka disini.

Happy 13th Birthday, Danish Imran. Semoga menjadi anak yang soleh, sihat tubuh badan serta diberikan kejayaan di dalam sukan dan juga akademik.

No comments:

Post a Comment