Nuffnang Ad

Monday 5 January 2015

Invitation exclusive from RedMummy

Last month, we all sekeluarga mendapat undangan from famous blogger, Kak Red ke Majlis Baby Shower one of our blogger friend, Liza yang tgh sarat mengandung. Undangan Kak Red ini takkan ku nak tolak, dah lama tak berjumpa Kak Red sejak balik from Australia. Last jumpa pun time nak bagi kopi yang dipesan beli kat Adelaide, rasanya tahun 2011, lepas tu terus la jarang nak berjumpanya pun.


Dulu, masa Kak Red mengandungkan Zeeshan, Liza and the geng bertungkus lumus menyediakan surprise baby shower untuk Kak Red and kali ni turn Liza pulak untuk mendapat surprise from her good blogger friends.

A simple place to celebrate, Orange Berries Cafe di Kompleks PKNS Shah Alam. Cafe ni adalah froyo concept so kita makan yoghurt sampai kenyang la kat sini cos all the youghurt are free flow !!!

Some of them yang Kak Red jemput I tak kenal, bloggers tu so mereka ni memang dikenali sesama mereka la, so I kan baru lagi dalam bidang blogging so banyak la beberapa nama yang I baca juga blog mereka tu.

Selain yoghurt, para tetamu juga dihidangkan beberapa makanan yang memang disediakan di cafe ini. Kiranya bukan hanya yoghurt aje yang free flow, makanan pun sama juga so kita boleh minta apa sahaja, hanya untuk majlis yang Kak Red anjurkan ini sahaja.

So letaklah apa sahaja condiments yang kita nak dalam yoghurt kita tu. The boys sukalah dapat letak macam-macam dalam yoghurt mereka tu.

Lebih banyak condiments dari yoghurtnya, ada juga disediakan bubble tea tapi not to my tekak la, tak reti nak meminumnya, and rasa kembang pulak tekak ni telan bola-bola tu.

Kak Red begitu bersemangat menguruskan majlis untuk Liza ni. Dia la yang bertanggungjawab berhubung dengan husband Liza selama berbulan-bulan untuk mendapatkan tarikh yang sesuai dan juga menghubungi rakan-rakan Liza yang lain. Good effort, Kak Red !!

 Suprise !!!!! Muka Liza memang cuak habis, kesian pulak tengok dia

 Doa selamat dibacakan agar semua urusan Liza dan keluarganya dipermudahkan

We all ni dah bermangkuk-mangkuk dah makan mee kari, laksa asam dan juga laksa Johir yang sangat sedap tu. Tambah pulak ada ABC dan juga cendol, so balik dengan perut ketat dan seluar yang sendat la gitu.

Seronok dapat berjumpa dengan Yan dan juga Rose buat pertama kalinya. Selama ini hanya berurusan melalui FB dan juga blog aje so kali ni dapat berjumpa depan-depan. Both of them adalah good friends with Kak Red dari mula I mengenali Kak Red ni. Love their friendship !!

Seronok yer dapat makan yoghurt free semuanya, Terima kasih Kak Red atas undangan ini, lain kali jangan lupa jemput kami lagi yer (dasar tak malu sungguh!)
 

1 comment: