Nuffnang Ad

Tuesday 6 July 2010

Graduation session

Rupanya after the cuppa session, the teachers put a small effort macam ada small presentation for the graduates. Kiranya macam graduation ceremony la yer. So, sepatutnya dalam 1245 macam tu, the children dah boleh balik tapi disebabkan the children makan macam nak rak, so tertnagguh la sikit.

Setiap seorang pelajar yang akan meninggalkan kindie akan diberikan macam penghargaan oleg the Principal, Miss Gaynor di hadapan semua ibu bapa. Lebih kurang macam apa yang baik untuk setiap budak-budak. Bila tiba untuk Danish, rasa macam nak menitik air mata nie. Banyak benda yang bermain dalam mind.

Bermula macam mana perasaan I tak dapat hantar Danish ke sekolah di Malaysia, then his progress in Tadika Aman Ceria, after that masuk pulak Magill Kindie. Tapi paling sedih rasanya bila saat-saat ini tidak dapat dikongsi dengan keluarga di Malaysia. They all hanya boleh menyaksikan gambar-gambar yang I post kat FB dan juga vc acara bersejarah ini.

Setiap students yang graduates diberikan medal as a winner. As The Principal said, everyone is a winner in this class. And I believe its true !!!!.

Danish's drawing..hmmmm nampak sangatlah tak creativenya. Tak apa, Mummy will teach you how to draw...Mummy is Art & Design student tau, so nanti kita lukis yang lawa-lawa yer.

This is the classroom cum reading and play area. The students will spend most of the time here.

Nie pulak tempat makan and some other activities. Ada jugak computer lab kat bahagian belakang tu.

A small library for children. Buku-buku boleh juga dipinjam. Ini adalah salah satu cara untuk memupuk minat kanak-kanak untuk ke library dan meminjam buku. Good implementation !

All the childrens' birthday ada di sini. So, each month menang ada a small celebration for the kids.

Danish was so happy that day. He really different now compare to last year. Hope that he will be better and much more better in primary school.

As for Ryan the Lion, memang tak boleh berpisah ngan Daddy Jack. Sanggup bergayut kat kaki.

The parents, ada juga yang datang lambat, maybe bekerja. They gave 100% support to their kids.



The video that I managed to capture and kongsikan bersama-sama. Yesterday, dapat message from Ayah.

Dato' Abdul Manan Ismail 04 July at 23:19 Reply
Ayah cuma dapat tengok video graduation danish malam ini kerana ayah tak bawa balik broadband ke kuantan, ayah really feel proud of him, his a good and nice grandson, ryan pun nampak, nitis airmata tengok cucu ayah berjaya

And I rasa macam nak balik Malaysia aje bila membacanya.....


3 comments:

  1. nti leaps sume setel puan blk la yer.3 thn tak lame mn pun...

    ReplyDelete
  2. ryan the lion pun sibuk nak berdiri sebalah danish. comel sungguh..

    gina..3 tahun maybe tak lama bagi orang lain. tapi bagi u..i faham. but atlis pengalaman 3 tahun tu u boleh bawak untuk sepanjang kehidupan u nanti. pengalaman yang tak semua orang ada.

    ReplyDelete
  3. and i am crying reading this :((

    ReplyDelete