Nuffnang Ad

Wednesday 18 April 2012

Pindah randah

Thank you, Mr Google

Sorrylah yer, masih belum dapat menulis entry-entry terkini lagi sebabnya masih dalam proses membuka kotak-kotak barang dari berpindah ke rumah baru nie. So far, we all buat ikut bilik-bilik dulu. Hall dah hampir settle, even bilik pun sama jugak. Dapur haruslah settlelkan dulu, kalau tak settle, mcmana nak masak? Sini bukannya banyak tempat makan, kalau ada pun mahal sangat, sesekali aje bolehlah makan luar, kalau selalu parah jugak nak membayar bilnya. Mujurlah urusan perpindahan nie inlwas ada di Adelaide so dapatlah membantu dalam mengurus, mengemas dan juga membersihkan mana-mana yang patut.


Thank you, Mr Google

Agak letih juga beberapa hari nie, mengemas dan juga lap mana-mana yang patut. Apa yang perlu dibuang pun dibuang jugak. Banyak benda yang disimpan, kalau taknak guna, pejam mata aje buang. Malas nak pikir dah. Hopefully, dalam minggu nie settlelah bab-bab menyusun barang-barang yang dalam kotak sebabnya minggu depan dah start buka sekolah, so lagilah kelam kabut dibuatnya.


Tadi, baru settle technician datang, install our Foxtel, nie tgh tunggu internet pulak untuk disambung kembali. Dah seminggu dok berharap guna broadband aje, tak boleh tgk cerita melayu..dan yang paling penting, tak boleh nak online sangat masa memasak sebab tak ada wireless...huhuhuhuh. 3 hari tak buka email, inbox dah penuh macam nie, kalau seminggu tak bukak email, tak tahulah banyak mana.

4 comments:

  1. oh penat nyer memindah....
    org lain citer hal memindah..
    sy lak rasa kepenatan tu..
    takpe..slow2...

    p/s: bila lah sy nak pindah umah sendiri ni..wuaaaaaaa

    ReplyDelete
  2. Salam Gina.. wah bestnye dah pindah rumah baru. :)

    ReplyDelete
  3. pun pindah opis sekarang ni..sgt mmenatkan nak pack sume barang
    huhu

    ReplyDelete
  4. Mamasuri
    Mujurlah mak and pak mertua dtg, taklah penat sangat, kan..hehehehe

    Kak Umi
    Alhamdulillah, seronok juga, dekat dengan sekolah Danish.

    Irfa
    Penat tu mmg penat, penat masuk kotak, nak buka kotak pun malas juga

    ReplyDelete