Nuffnang Ad

Wednesday 24 November 2010

The Sydney Story - Paddy Market

After makan KFC, we all bergegas pula ke City area sebabnya nak mengejarkan satu tempat yang dikatakan menjual barang souvenir yang murah. Perjalanan yang panjang disebabkan jammed, amatlah meletihkan.

Ryan the Lion dok terlentok-lentok menahan mata yang mengantuk..dahlah kepanasan, jammed pulak. Dugaan sunguh la nak pi membeli souvenir nie.

Danish mmg jarang tido siang, so die dok malayan nyanyi sorang-sorang ajelah.

I pun bosan jugak lama-lama dalam kereta, dah lama tak menempuh traffic jam nie. Selama duduk Adelaide, mana nak jumpa traffic jam, jalan pun okay aje walaupun peak hours. But in Sydney, boleh pitam dibuatnya, kepanasan awalaupun kereta ada aircond.

Tertido jugak akhirnya after melayan mata yang nak lena

We all pi Market City nie dulu, jalan-jalan dalamnya, but tak menarik apa pun. Lebih kurang macam Sungei Wang aje, lagipun nie memang area Chinatown, so ramailah Chinese kat dalam nie.

We all nak berkejar ke sini sebenarnya. Kat Australia nie kan, kedai-kedai kalau on weekend mmg akan tutup awal, tambah pulak Paddy Market nie bila we all sampai ke Sydney, cuma ada hari Ahad sahaja yang bukak, Isnin dan Selasa tutp dan buka balik on Wednesday, so we all cuma ada beberapa jam sahaja lagi untuk membeli belah di dalamnya.

Menurut my geng in Adelaide, ni tempat untuk membeli souvenir yang murah-murah. Depa memang sarankan ke sini kalau nak membeli buah tangan untuk kawan-kawa. I think pun sama jugak..dalam nie lebih kurang macam ChatuChak Market kalau ke Bangkok ataupun Tanah Abang kat ke Jakarta la. Dalamnay ada banyak kedai menjual pelbagai barangan like T-shirt, barangan souvenir like fridge magnet, mug dll lagi. Cuma kita kena rajin pusing gerai ke gerai untuk mencari yang paling murah. As for me, banyak la jugak memborong untuk memberi kenalan di Malaysia. Some of blogger friends pun ada dalam list tau...hehehehehe.

2 comments:

  1. sekali sekala tempoh jam :) ok la tu.hehehe.skang ni musim cuti budak uitm, heaven btol pergi keja..terang ajer jalan.tp esok siap laa..ada konvo pulak...

    ReplyDelete