Nuffnang Ad

Tuesday 30 November 2010

The Sydney Story - World Kitchen

After makan McD, we all terus menuju ke salah satu tempat yang harus dikunjungi oleh para wanita yang meminati Corelle, Pyrex, Corning dan yang sewaktu dengannya. Menurut my Adelaide's gang yang pernah ke sini, harganya murah berbanding Adelaide.

Tapi, we all tengok, lebih kurang sama aje harganya dengan Adelaide, maybe tak sale. But choice of Corelle memang banyak, baik yang set mahupun loose. Even pattern yang macam Ibu punya pun ada jugak kat sini. Hmmm, manalah tahu kalau Ibu datang, akan ku paksa Daddy Jack ke sini lagi.

Ada di antara set square ini menjadi pilihan Daddy Jack, We all tak membeli pun Corelle, sebab pikir, macamana nak bawak balik naik flight sebab takut pecah. We all pikir nak suruh they all shippingkan aje untuk we all ke Adelaide, tapi tunggulah bila we all nak balik Malaysia for good nanti, kan.

Bahagian favourites I....Pyrex. Pun sama jugak, even ada set yang I beli kat Kmart lagi murah berbanding sini. Tapi mata tu dok meliar aje tengok set yang lain. Eiii !!!! geram tau.

Ni diantara yang I minat, but Daddy Jack tak berkenan. Alasannya, kalau nak beli, beli yang square aje, tak payah nak ada yang bulat.

Corningware, nie pun macam dah terminat jugak...hmm banyak sungguh list nak beli nieh.

Corelle casserole, But I still tak puas hati bila Corelle yang I pakai di Adelaide tak ada keluarkan casserole. Dahlah minat, kalau beli sure Daddy Jack tak suka bila set pinggan and loose ware yang lain patternnya tak sama.

Pyrex starter set, ada dalam 15 pieces kut, tak ingatlah tapi berat sangat. Minat mmg minat tapi tak aperlah.

Ni tak pernah jumpa, pyrex collection yang boleh diletakkan dalam warm/cold packs. Cool jugak, ehhhh. Tapi rupanya my Adelaide's gang cakap, ada aje jual kat Harris Scarfe, tgh sale lagi...melepas ler.

Vision collection. Nie pun rasanya nak kena beli untuk menambah yang dah sedia ada tu. Kat rumah baru ada 3 periuk kecil, so nati perlahan-lahan I nak tambah sikit-sikit. Kalau beli dengan banyak, mau patah Daddy Jack nak membayarnya.

Kak Azie cakap, kawan die checkkan kat Langkawi lagi murah harganya berbanding sini. I pun dah lama tak pi Langkawi. Plannya kalau balik Malaysia nak jalan-jalan ke sana, maklumlah lama tak ke Langkawi and then boleh jugak buat perbandingan harga dinnerware sana, tapi tak sempat rasanya. Apa-apa pun, ada lah jugak yang I bei kat sini. Dah singgah, kan takkan tak beli. Sampai senget bahu membawanya.

5 comments:

  1. Boleh tercabut bijik mata ni Gina..

    ReplyDelete
  2. Boleh tercabut bijik mata ni Gina..

    ReplyDelete
  3. i likeeeee... i likeeee...
    suka lah ngan mende2 cenggini... hmmm ... kalau berduit nih... mau i rembat nih.... sukanya... tengokkkk

    ReplyDelete
  4. aduh gile i tgk entry ni gina!! nnt i chat ngan u ek nnt survey harga hihihi

    ReplyDelete
  5. Kak Yan
    bukan aje tercabut mata, jantung pun luruh sama

    Sid
    I like banyak kali bila masuk kedai nie

    Elyn
    No problem

    ReplyDelete