Nuffnang Ad

Thursday 13 January 2011

Boleh atau tidak?

Hmm, masa nak tido Danish akan pesan "Mummy, esok boleh tak Mummy masak nasi impit and kuah kacang" so gigih bangun pukul 5 pagi, letak nasi impit atas dapur and while waiting, buat preparation untuk kuah kacang pulak. Then, tgk ada daging, tambah pulak rajinnya buatlah rendang.

Orang dok menggila makan Red Velvet Cake. I baca blog mana-mana sure akan bercerita akan kesedapan kek ini..hmm, nak tunggu balik Malaysia makan, tak tahulah bila, kan so gigih mencari resepi from internet, and penuh bahan untuk membuat kek ini di dalam peti ais..masa nie baru tahu psl cream cheese, mascarpone and also whipping cream...hasilnya memang menakjubkan..sungguh tak sangak boleh membuat kek yang sangat rumit ini.

Hmmm, sambil makan kek, kenalah ada air Iced Chocolate, barulah ala-ala Secret Recipe sikit, kan.

Entahlah, sambil menulis ini, I terpikir, apakah I mampu lakukan ini semua dalam masa 3 tahun akan datang lagi tak? Bila anak meminta nak makan sesuatu, adakah I gigih untuk membuatnya ? I harap semoga semangat itu tidak akan luntur walaupun I kembali bekerja dan maybe mempunya maid untuk menjaga -anak-anak I nanti.

1 comment:

  1. tetiba teringin plak nak makan nasi himpit... ngan rendang... :( .. kalau raya... tak rasa plak...

    ReplyDelete