Nuffnang Ad

Thursday 13 January 2011

Dah puas makan Melayu, kita cuba Arab pulak

Dapat jemputan from Najwa, temah serumah masa mula-mula sampai di Adelaide dulu. Dah lama die nak jemput datang makan-makan di rumahnya, tapi die mcm tak bersedia sebab nak membiasakan diri untuk memasak untuk orang ramai nie. Tapi, kan..walaupun pertama kali, tapi hasilnya sungguh memberansangkan.

Selama nie, kalau pi makan kat mana-mana rumah jemputan, antara yang sering dimakan adalah ayam BBQ, nasi ayam, nasi putih, nasi lemak, cuma sesekalilah dapat merasa nasi kerabu, but makan nasi kabsah? Tak pernah pulak..so di rumah Najwa kami dihidangkan dengan masalakan ala-ala Arab pulak. Sedap sangat nasinya, salad dan juga ayam.walaupun tak ada kuah, tapi tekak masih boleh menelannya dan nasinya tidak kering..Najwa, share resepi sikit, boleh tak?

Kak Azie blogger sejati, mana-mana pi, kamera memang tak lekat kat tangan, ada aje benda nak diambilnya...ceh, macam ler orang yang cakap tak macam tu satu ketika dahulu, kan.

Suka dengan yard Najwa ini, sungguh luas, kanak-kanak bebas bermain sana sini, berlari merata-rata.

All the bapa lepak luar, sambil tu bolehlah tengokkan anak-anak sementara para Ibu di dalam dok sibuk bercerita tentang isu semasa atau apa sahaja yang terlintas di fikiran.

5 comments:

  1. bestnya makan2 :) ingat nasi goreng tadi.hehehe

    ReplyDelete
  2. nasi kabshah..kty lom penah makan lagik

    1st time ngk kek merah tu..

    ReplyDelete
  3. kat sini pun tgh gile makan nasi arab, suka gi the one kat cyberjaya...cuba tak leh gi skrg sbb tgh diet....

    ReplyDelete
  4. Seronoknya makan2.. Cuaca kat tpt u panas ye.. Tp ada places yg banjir teruk ye Gina..

    ReplyDelete
  5. bestnya meriah je dok sana. barang2 nk masak senang dapt ke?

    ReplyDelete