Nuffnang Ad

Friday 28 September 2012

Family trip -Melbourne again

Memang ada plan nak ke Melbourne lagi, cos Daddy Jack ada hal sikit di Melbourne hujung bulan 8 so dah alang-alang Along and family datang so kita pun pergilah beramai-ramai naik satu kereta. Lagipun from Melbourne nanti, Along akan drive ke Sydney pula untuk balik semula ke Malaysia. Perjalanan ke Melbourne kali ni berbeza dengan our first trip dulu. Masa first trip tak singgah mana-mana pun, so kali ni since dah ramai-ramai kenalah singgah untuk breakfast dulu, kan.Singgah breakfast di small town dan di dalam kesejukan. Makan pun cepat-cepat sebab dah mengigil dah sejuk.

Sepanjang perjalanan, kami melihat banyak bunga-bunga Canola yang digunakan untuk membuat minyak masak berbunga dengan lebatnya. The kids as usual, tak sudah-sudah dengan main game Ipad, tengok movie then makan and makan lagi. Cuaca pun agak mendung aje sepanjang perjalanan.

Sepanjang memandu ke Melbourne ni, berhati-hati juga takut ada kanggaru melintas jalan and tak sempat nak break kena langgar pulak. Ada juga my Adelaide's gang yang yang terlanggar kanggaru tapi tu die bawa waktu malam, mmg gelap and tak perasan la cik kanggaru melintas secara tiba-tiba. Perjalanan we all kali ni ikut jalan persisir laut sebab nak singgah Great Ocean dulu. tu yang jadi agak jauh and lama sikit duduk dalam kereta. Alhamdulillah, merasa juga tengok sunset di Great Ocean Road.

2 comments:

  1. bestnya dapat jejalan dengan suasana yang nyaman...

    ReplyDelete