Nuffnang Ad

Thursday 19 December 2013

Mengopi

I rindu nak mengopi di Adelaide. Tak kisahlah samada dengan Daddy Jack, Najwa ataupun seorang diri. Suasana cafe di Adelaide tak sama macam di Malaysia sekarang ini. Ada kawan-kawan dah suggest beberapa tempat sekitar Solaris dan juga Hartamas yang banyak cafe-cafe yang best kata mereka.

 Kadang-kadang tu melepak sambil jalan-jalan cuci mata juga

Lepak kedai records pun jadilah, sambil minum latte yang panas di kala winter

Sejuk-sejuk di kala winter, memang stoklah dapat secawan latte, chocolate croissant dan berjemur mengadap matahari. Hilanglah sikit sejuk gigil tu.

Pernah terjumpa Milo 3-1 ini gi Asian Groceries, beli tapi gunanya beberapa paket aje, udahnya sedekah ajelah kat kawan-kawan yang suka minum Milo ni.

McCafe pun sering menjadi pilihan untuk minum di kala kebosanan melanda. Anak-anak sibuk nak main indoor playland, so I pun mengopi la sambil temankan mereka main sampai penat kat situ.

Adakalanya bila Danish dan Ryan dah ke sekolah, if I tak ada benda lain nak buat so menuju la I sambil berjalan kaki menuju ke Glynburn Plaza, untuk menikmati segelas Hazelnut Latte dan juga butter croissant. Oh my, rindunya saat-saat mengopi dulu.
 

6 comments:

  1. sedap pulak bunyi perkataan mengopi tu...hheee... sy tak mengopi, memilo je... kat umah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lawaklah msredcheesecake ini, jomlah kita memilo, ataupun mengeteh yer

      Delete
  2. seronok duk negara orang kan.. bila la dpt jumpa gina ni yer..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eliss
      memang seronok, mumula sampai nak balik Malaysia tapi bila nak balik Msia rasa nak tinggal terus pulak. insyallah, nanti satu hari kita jumpa yer Eliss

      Delete
  3. Kalau ada masa, try singgah Quartet TTDI :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyallah Fake, banyak juga beberapa coffee cafe yang dah dibuka di KL ni, nampak cool juga semuanya

      Delete