Nuffnang Ad

Monday 13 January 2014

My weekend stories

Kalau weekend aje bolehlah main game bila waktu sekolah ni, itupun limitkan hanya 2 jam sahaja, tak boleh lebih then buat aktiviti outdoor juga.

Si kerinting ni memang dari duduk Adelaide lagi kerjanya akan memunggah makanan dalam pantry, sebab tu pantry I sentiasa kena ada stok makanan sebab the boys memang suka makan tak kira masa.

Periuk nasi lama entah mana letaknya dalam timbunan kotak-kotak shipping so terpaksalah beli baru untuk masak nasi. My periuk nasi sebelum ni guna yang biasa aje tapi agak kecil sikit, so kalau Ibu dan Ayah datang, nak kena masak nasi berkali-kali pulak. So beli yang besar sikit untuk mudahkan kerja.


Dah ada periuk nasi baru, so semangat masak pun kenalah ada juga, so masaklah nasi minyak simple, then panggan ayam dan juga lamb serta buat acar mentah then makanlah kami sekeluarga.

Budak kecik ni tak habis-habis sibuk nak pakai kasut pink pergi sekolah, baru nampak cool katanya.

Baru tahu yang Boost Juice bar ni bermula di Adelaide rupanya then orang di Malaysia buka franchise disini. Tapi jusice and some of the smoothie rasanya tak sama macam di Adelaide dulu lah, maybe menunya disesuaikan untuk orang-orang Malaysia. I paling suka, Watermelon Lychee, sedap sangat-sangat.

Dah letih berjalan-jalan di KLCC, then we all balik and singgah di Papparich dulu untuk makan malam sebab kerinting nak makan nasi lemak pulak.


I dah pernah cuba nak keluar from Melawati, dah beli rumah kat Setia Alam tapi entah macamana still tak boleh juga keluar dari sini. Rasanya ini punca salah satu sebabnya, Melawati Mall yang akan  siap pada tahun 2015 dengan 8 tingkatnya dan dengar ura-ura juga IKEA akan dibuka disini, hah ???? itu paling bagus sekali.

6 comments:

  1. banyak masak lauk... panggang ayam n lamb...sedap

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi tak boleh nak makan selalu, kang darang naik pulak

      Delete
  2. wow seriously???
    pas ni boleh jln kaki je xyah susah2 g WWM dah..
    tp x congested sgt ke??
    sempit kot situ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup betul tu, even WWM pun dah sesak inikan pulak yang kat Melawati

      Delete
  3. Nampak mcm si kerinting dah kuyus..sikit,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Payah sungguh dia nak makan Kak Atty, makan sikit ja, tak macam Danish yang memang hadap sepinggan

      Delete