Nuffnang Ad

Thursday 2 January 2014

Persediaan ke sekolah

Ya, hari ini my boys memulakan alam persekolahan mereka buat pertama kalinya di Malaysia, tak tahulah macama gayanya, kena tunggu petanglah nak tahu apa yang mereka lakukan disekolah.  We all pun sama macam keluarga yang lain, sibuk menyediakan kelengkapan persekolahan anak-anak. Minggu lepas, berkesempatan keluar mencari beberapa keperluan mereka. So we all menuju ke Pavillion, dah lama tak ke sana.

We all mencari kasut sekolah untuk Danish yang perlu menggunakan kasut sekolah berwarna hitam, dah cari di KLCC tapi tak ada saiz so ada di Pavillion ataupun di The Gardens, tu yang pi Pavillion tu sebab dekat aje dengan rumah.

Yer la, we all ni terlupa la pulak sekolah di Malaysia ini hanya memerlukan satu jenis warna kasut saha, tak hitam ataupun putih. Kebetulan pua sekolah Danish memerlukan kasut hitam, tu yang sibuk cari tu. Kalau di Adelaide dulu, pakai kasut apa pun tak kisah, asalkan kasut yang sesuai untuk bersukan aje.

Okay, masing-masing dah dapat kasut, Ryan pun masih boleh menggunakan kasut apa-apa pun asalkan kasut sukan aje.

 
Then nak mencari beg sekolah pula di sini, tapi sayangnya hanya ada satu sahaja. Mana boleh nak beli satu aje, kena belikan untuk Ryan sekali so end up hanya beli water bottle sahaja disini.

Tapi diam-diam Daddy Jack suruh juga I bawa Danish masuk kedai Nike balik untuk belikan beg yang Danish nak tu, so nanti Ryan pilih beg yang lain lah.

Dah settle hal kasut dan beg sekolah so we all alas perut kejap di Starbucks cos Ryan suka sangat makan croissant kat sini, kedai croissant sedap katanya.

Dah settle hal anak-anak, Mummy pun nak kenalah juga berbeg baru untuk ke sekolah..hahahha, macam lah kerja lagi sibuk jugak nak pakai beg baru.

Sesekali nak lah juga merasa pakai hangbag gedabak mcm gini tapi since dah tak kerja so abaikan ajelah impian itu, kan. Kalau beli and masih kerja bolehlah letak dokumen ataupun laptop dalamnya.

While I berpusing-pusing dalam ni, budak-budak ni tak boleh duduk diam, main belon. Mujurlah ada bilik khas untuk menunggu so SA ajak main dalam tu puas-puas sambil dilayan mesra.

Opsss, terbeli pulak. Tak sangka ada orang nak offer belikan walaupun tak kerja, tak tahulah mana nak pakai even yang beli kat Melbourne dulu pun masih tersimpan di dalam kotak dan masih belum digunakan.
 

1 comment:

  1. ryan..kitew sama croissant lover..heheheee seppp sket!

    ReplyDelete