Nuffnang Ad

Monday 11 May 2015

My Sunday in Adelaide

Menghabiskan hujung minggu di Adelaide adalah sangat sukar. Sukar untuk menrima akan kembali semula ke Malaysia, after 2 minggu bercuti. Tapi nak buat macamana kan...hidup perlu diteruskan walau apa jua. Lalu di depan rumah sewa lama terasa syahdu. Memikirkan banyak kenangan manis disini esp bonding with family, hantar and ambil anak-anak pulang dari sekolah, birthday party, open house, sesi makan-makan dan macam-macam lagilah. Sewa rumah yang perlu dibayar adalah AUD320 per week, walaupun mahal tapi sangat berbaloi cos dekat dengan sekolah, bus stop ke city dan juga Woolies.

Teringin pulak nak makan mee bandung dengan rempah segera Adami yang dibawa dari Malaysia. rasa manis-manis kuahnya dengan daging Australia yang lembut tu.

Lepas makan, bersiap-siap ke Harbourtown. Maklumlah hari Ahad kedai buka pukul 11 di Adelaide ni, so hari pun dah panas. Tak pasti lagi apa yang nak dicari disini, so jalan-jalan ajelah kita.

Baju-baju budak Cotton On memang murah, angkut mana-mana yang boleh untuk the boys. Tapi pilihan banyak kepada baju girls aje. Terus belikan sekali untuk baju raya and pakaian hari-hari yang dah semakin kecik masing-masing tu.

Maknya pun tak ketinggalan mengangkut baju-baju from Cotton On, maunya tak juling mata bila tengok baju AUD5 yang cantik-cantik.

Ni pun kena restock balik ni, segala mak nenek stationaries semua la even lunch box pun semua beli.

Kardashian Kollection buat jualan harga runtuh untuk semua handbags nya. I pun mengangkutlah untuk semua adik-adik perempaun, ipar duai semua.

On the way balik, lalu di North Adelaide, ternampak la pulak restoran yang namanya agak unik jugak. Hopefully, tak ada huruf lain yang tertinggal la, kalau tak..hmmmm

Mencuba The Ghan Kebab House di Prospect Rd. Dah berwajah baru dah restoran ni, dulu we all balik tengah dalam proses renovation. Now dah cantik and luas dah.

We all suka makan charcoal chicken dia, sedap. Ayam pun lembut aje and juicy. Tak kering sangat. Sedap makan dengan nasi ataupun roti arab tu.

4 comments:

  1. Salam...bestnya dok kat Adelaide...dah lama ke kat sana...nice weather.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Cik Anne
      Saya duduk Adelaide 4 tahun, September 2013 balik Malaysia balik, husband dah habis belajar

      Delete
  2. O_O sharekan cost pergi balik & shoping .. manalah tau ada kesempatan & rezki boleh sy menapak juga di sana .. seronoknya tengok org berjalan2 ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cos pergi balik yang saya pergi baru-baru ni habis dekat 20k juga untuk ticket dan juga perbelanjaan. Untuk rumah, saya menumpang di rumah kawan-kawan yang masih ada disana sahaja

      Delete