Nuffnang Ad

Friday 25 August 2017

Melawati Mall



Tarikan baru di Taman Melawati sekarang ini adalah Melawati Mall yang dibuka pada 19 Julai yang lepas. On the opening day, we all tak menjenguk pun cos Danish ada Trial UPSR, so hanya dengar and lihat ajelah orang lain yang pergi.

Memang ramai orang tertunggu-tunggu mall ni cos dah lama sangat dah Melawati ni bertapak, tapi kawasan sekitar pulak yang ada mall mcm Wangsa Maju, AU2 tapi Melawati masih kosong lagi. Now, dengan adanya Melawati Mall ni semua orang tertumpu ke sini.

Interior menarik, ada 5 level. Mostly ada banyak juga kedai yang dah mula beroperasi ada yang masih belum buka lagi. Antara kedai yang menarik disini ada Toys R Us, Mothercare, Brand Outlet, Kaison dan pelbagai lagi kedai. Tempat makan p[un banyak juga so masa we all pergi tu semua tempat hampir penuh semuanya.


Agak malas mencari tempat makan yang lain cos orang agak ramai so we all sekeluarga menyinggah la ke Restoran Baba Nyonya ni. Nampak menu pun sedap aje semua.

Menu pun ala-ala Madam Kwans juga, ada la Banana Fritters ni tapi mmg tak boleh lawan MK punyalah. Even ni no 3 dalam senarai my Banana Fritters. No 2 jatuh pada Serai Restaurant.

Menyinggah dulu di Village Grocer, wah..tak tahan tengok all vegetables yang segar-segar dan juga buah-buahan. Memang sebijik rasa macam di Coles atau di Woolies dulu. The boys pun seronok dapat tengok barang-barang Australia kat sini.


Danish paling suka this kind of sausages, dia tak begitu suka yang Ramly punya tu. Dulu kalau duduk Adelaide ini lah salah satu bekalan ke sekolah, dikepitkan dengan roti. Memang sedap.

Bulla adalah ice-cream kegemaran we all dulu di Australia, time summer memang selalu beli ice cream ni untuk penyejuk tekak. Dulu harga kalau offer tub tu AUD5 aje, lebih kurang RM15, now kat sini satu tub dekat RM30 !!!

Bawang yang dulu sering digunakan di dalam masakan sewaktu di Adelaide dulu, now tengok harganya sekilo dekat RM47 !!! Mak aii, dulu we all beli sampai 5kg tak sampai pun RM20 di Sunday Market.

Butter section yang sangat best, ada pelbagai jenis butter untuk masak dan buat kek terutamanya Lescure dan juga President yang tak perlu lagi ke Isetan atau Cold Storage nak belinya.

Salah satu product rumah yang paling I suka, digunakan di Adelaide juga dulu..Methods. Sangat best especially multi-purpose cleaner dan juga hand wash dia. Wangi sangat-sangat. Sekarang tak perlu cari-cari lagi dah, semua dah lengkap dan ada di Village Grocer.


Boost yang paling dekat adalah di Wangsa Walk, so kali ni tak perlu lagi berjalan jauh. Belakang rumah aje dah. Untuk hari pembukaan yang lepas, all Boost dapat 1/2 price, beratur memang panjang.

We all pergi on Friday, dalam pukul 10 malam tengok parking lot dah banyak lori-lori parking untuk persiapan Pasar Tani esok harinya. La, baru tahu they all selalu set up malam sebelum. Tidur dalam lori aje semuanya. Allahu, demi mencari sesuap nasi untuk keluarga, kan.

No comments:

Post a Comment