Nuffnang Ad

Wednesday 10 November 2010

Skin test and award

Orang-orang Aussie nie kan particular sikit bila hal-hal penyakit nie semua. They all memang takut, even kalau orang bersin pun, muka they all dah lain macam and membuatkan mereka rasa tak selesa. Sekolah Danish pun sama jugak mengambil langkah berjaga-jaga, so untuk kes pertama, Danish perlu membuat Tb punya test melalui skin test. Maklumlah, sekolah Danish nie banjyak budak-budak dari luar Australis, so tak tahu tahap kebersihan they all macamana, kan.

Nurse sekolah ditugaskan untuk membuat ujian ini. The children akan diambil sel/darahnya untuk dikaji samada mempunya TB atau tak. Alhamdulillah, Danish lepas semua ujian itu.

2 minggu sekali, the school akan edarkan newsletter ttg sekolah and aktiviti di dalam sekolah untuk tatapan ibu bapa masing-masing. Sekurang-kurangnya, pihak penjaga tahula apa yang berlaku di sekolah, future event dan macam-macam lagi. Cara pendekatan cikgu di dalam memndidik kanak-kanak adalah dari segi pemberian star as an award. The children kena penuhkan beberapa bintang yang ditetapkan and then barulah boleh dapat Achievement Award from his school.

Sijil nie diberikan kepada para pelajar yang memberikan komitmen dan juga tidak menimbulkan sebarang masalah. Rasanya, Danish dah ada banyak sijil sebelum nie pun from Magill Kindergarden. Kumpul sijil ajelah Danish....

3 comments:

  1. alhamdulillah danish sihat kan .

    ReplyDelete
  2. alhamdulilah..danish sihat hendaknya..bagus jugak sekolah buat macam ni kan gina. shuld be Malaysia pun buat benda yang sama gak..

    ReplyDelete
  3. bagus ek kat sana..semua di jaga..tapi gelak tgk pindah pakai benda tu.

    akak tak pernah nampak lagi nesafe camtu kat sini..nanti nak suruh anak kat uk gi carikan..itu pun kalau ada.

    kalau duk negara org nak makan kena buat sendiri...tapi dah balik sini jadi malaslah pulak sbb semua ada di depan mata.

    ReplyDelete