Nuffnang Ad

Friday 29 April 2011

Berkarikatur

Selain gerai-gerai yang menunjukkan hasil produk dan paten masing-masing, ada satu booth untuk membuat life drawing ataupun karikatur. Ramai orang yang membuat lukisan muka masing-masing disini, tak cukup dengan life drawing, siap hantar mms kepada pelukis lagi.

We all tunggu memang lama, tak putus-putus orang menunggu untuk mengabdikan wajah mereka, dah petang sikit, barulah dapat duduk di kerusi ini pula.

The boys pun sama-sama nak buat gambar mereka, takkan nak buat sorang aje, kang ada pulak yang bergaduh. Sementara menunggu Danish siap, Ryan dah tak tentu arah dibuatnya, habis kerusi tu dipanjatnya, tak boleh duduk diam walaupun sekejap.

Udahnya, bila time nak lukis gambar Ryan, Daddy Jack kena dukung untuk pastikan die tak bergerak. Kena kepit sekejap dalam masa 10 minit untuk pelukis tu dapatkan lakaran kasar muka Ryan sekejap.

Tengah-tengah sibuk melayan the boys buat drawing tu, tetiba datang pulak Menteri Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Ismail Sabri yang juga merasmikan Hari Harta Intelek ni. He laso keen untuk mengabdikan wajahnya dalam bentuk kartun.

Nilah hasilnya wajah Ryan yang telah dikartunkan

Ni pulak muka Danish Imran

Dua-duanya we all pilih suruh buat konsep bolasepak, senang sikit. Tapi part rambut Ryan tu memang kelakar habis, tak cukup pakai marker dibuatnya so terpaksa gunakan marker hitam yang paling besar untuk membuat rambut kerintingnya. Lepas nie, boleh frame and simpan ajelah.

1 comment:

  1. cantik + cute muka dorang. sy pun semalam lalu dekat sini. :)

    ReplyDelete