Nuffnang Ad

Tuesday 28 June 2011

Happy Birthday, Ayah

Today is Ayah's birthday and dan 2 tahun I tak meraikannya bersama-sama, hanya ucapan thru sms and phone call only yang menjadi perantara di antara kami. Ayah selalu hantar sms tanya tanya, ambil tahu pasal the boys, sampai hampir setiap hari tanya masak apa, bagi tak the boys makan.

Ayah masih meneruskan perjuangannya untuk rakyat, masih bekerja keras untuk rakyatnya which is make me worried. Tapi as I said, Ayah telah memilih untuk bekerja untuk Rakyat, so I tak boleh nak buat apa. Tahun ini juga, satu pencapaian buat Ayah, bila Ayah telahpun berhenti merokok atas saranan Doktor. Good, job..Ayah.


Terima kasih Ayah, di atas kasih sayang Ayah selama nie buat Yong sekeluarga. Ayah tak pernah melupakan tanggungjawab Ayah terhadap Yong walaupun adakalanya Ayah terlalu busy dengan keperluan orang lain tetapi Ayah tetap mengutamakan keluarga. Ayah juga selalu memenuhi impian Danish dan Ryan bila berjalan ke shopping complex, tak kisah samada toys ataupun pakaian. Ayah juga masih tetap sama seperti dahulu melayan Yong walaupun Yong telahpun berkahwin dan mempunyai anak. Ayah tetap akan call sekiranya nak makan di luar, dan ajak my other siblings as well. Ayah tak pernah lupakan tanngungjawab Ayah walaupun kami semua dah mempunya keluarga sendiri malahan setiap kali Hari Raya, yang dah kahwin pun akan dapat duit raya dari Ayah. Yong akan sentiasa mendoakan kebahagiaan, kesejahteraan dan semoga Ayah akan dipanjangkan umur serta dimurahkan rezeki.

Ever since my life began,
I realized that "You da man!"
I saw your wisdom, your courage too,
And I learned I could rely on you.
Your tolerant nature was really great;
Nevertheless, you'd not hesitate
To let me know when I'd been bad;
It must have been hard, but that's being a dad.
You're strong and smart and filled with love--
A gift to me from up above,
So here's a greeting from your biggest fan:
Happy Birthday, Dad, 'cause "You da man!"

Lots of Love
Yong, Jack, Danish and Ryan
Adelaide, South Australia 2011

No comments:

Post a Comment