Nuffnang Ad

Saturday 4 February 2012

Dulu tak minat, sekarang lain pulak

Dulu tak pernah sibuk nak mengumpul, beli aje mana yang rasa berkenan, lepas tu hilang entah ke mana. Bila di Adelaide, tiba-tiba timbul pulak minat tu bila tengok ianya dijual merata-rata dengan harga yang murah. Murah macamana tu? Kita boleh dapat semurah AUD0.50 sahaja yer..percaya atau tak? Hanya di Garage sales....

Rata-rata yang saya jumpa di di garage sales, nak beli baru rasanya belum lagi sebab lama lagi nak balik. So, bila pergi garage sales, terjumpa aje Tupperware nie terus pilih yang elok-elok, balik basuh and simpan so nampaklah macam brand new.

Ada tu yang jarang atau tak pernah dilihat, macam pinggan nie















Inilah sebahagian koleksi saya, ada my Adelaide's gang yang lain dah jumpa banyak sangat sampai melimpah ruah dibuatnya. I akan update apa-apa tupperware yang saya jumpa di GS nanti yer. Hari nie hari Sabtu, nak ke GS untuk menambahkan koleksi lagi la nampak gayanya.

3 comments:

  1. Askum kak,

    Salam kenal. Cantik dan amsih baru je. selalu baca entry kak gina, x pnh tinggal kn jejak.
    tengok koleksi tupperware, woo berkenan pulak.
    kalau di sini, mahal ckit kn. nak beli pun, kdg2 xjadi je.moga kak gina dpt kumpul koleksi yg mcm2 dr tupperware, yg susah ada di M'sia k.

    ReplyDelete
  2. Cantik design tupperware tu.ada yg xde kt msia.sy pn br nk mengumpul.dlu asyik bebel kt mak sbb terlampau bnyk tupperware.skrg baru phm betapa penting + syioknye bila ada collection tupperware.hehe

    ReplyDelete
  3. Siti
    Salam Kenal juga. Memang seronok mengumpul tupperware nie, mula dulu tak pandang pun tapi bila tengok orang sibuk dok kumpul, sama tertarik juga.Insyallah, akan meneruskan perjuangan mengumpulkan tupperware nie.

    Baela
    Tu la kan, masa nie baru tahu yang banyak kegunaan tupperware nie

    ReplyDelete