Nuffnang Ad

Tuesday 18 September 2012

Raya datang lagi...my open house

Seperti yang we all janji dengan our Adelaide's gang disini yang we all punya open house will be during the third week of Raya. So kenalah tunaikan janji kan. Penat balik Melbourne pun belum habis, tambah pulak penat baru..kusss semangat.

Alhamdulillah, cuaca sangat baik, warm and sunny so dapatlah tetamu merasai kehangatan matahari sambil kita adakan sessi BBQ sekali.

2 orang jejaka yang sudi menjadi tukar bakar ayam BBQ kami. Terima kasih daun keladi, nanti lain majlis tolong kami lagi yer.

Anep tahun ni balik beraya di Malaysia hanya 2 minggu, lepas balik Adelaide jadi orang bujang sebab anak dan isteri ditinggalkan di Malaysia cos nati Decembe akan balik semula ke Malaysia untuk majlis kenduri kahwin adiknya pulak.

Tetamu start datang after Zuhur, after pukul 1 macam tu. Mujur lah I dah siapkan serba serbi atas meja, tak kelam kabut sebab ada a few of my Adelaide's gang yang datang awal untuk membantu apa yang patut. Kalau tak, maunya pengsan I buat sorang-sorang.

Antara my Adelaide's gang yang sampai dulu..Kak Shidah, Surah, Kak Azie, Is dan juga Ummi.

Kak Wan Satirah pun datang juga dengan membawa buah oren yang dipetik dari pokok belakang rumahnya untuk para tetamu.

Our new friend, Kak Ani and her husband Bob pun datang juga.

Makan, makan..jangan malu dan segan

After dah makan, tersandar kekenyangan yer.




Anak-anak pun turut memeriahkan suasana rumah terbuka saya

Tetamu semakin ramai datang, while me tak putus-putus top up makanan mana yang tinggal sikit and dah habis.

Keluarga baru sampai di Adelaide, alamak lupa pulak nama kakak ni tapi yang tahu suaminya Dr Najmi aje.

Kaum perempuan semuanya puteri lilin, tak tahan panas diluar so semua duduk dalam, lelaki aje yang berjemur di luar, tak ada hal pun.

Anak-anak bujang Kak Shidah dan juga Kak Has. Masing-masing akhir tahun ni balik untuk meneruskan persekolahan mereka di Malaysia.

Shifa yang selalu tak pernah miss I punya invitation. Thanks Shifa yer, cuma I aje yang tak berkesempatan nak ke open house you sebab masa tu we all masih lagi di Melbourne.

Kanak-kanak manalah kenal erti penat, kan. Sekejap main di luar, lepas tu masuk main kat dalam pulak.

Terharu bila Om and Makcik sudi datang rumah kami ni. Om dulu pernahlah masuk hospital kejap, ada sakit tapi sekarang ni dah tak larat sangat but still nampak sihat.

Dr Siti dan family adalah keluarga yang last datang ke rumah kami. Tak perasan msg undangan yang I hantar padanya. Dr Siti akan kembali ke Malaysia esok untuk meneruskan tugasnya di hospital di Malaysia after 9 bulan berada di Adelaide ni.

Sementara menunggu Kak Azie membungkus makanan untuk dibawa balik, sempat juga Abang Azul melelapkan mata buat seketika. Kenyang makan katanya so mata pun ngantuk dah. terima kasih kepada semua tetamu jemputan yang datang. Maaflah sekiranya ada kekurangan dari segi makanan dan juga layanan.

2 comments:

  1. salam kenal gina.....nampak muka my friend dlm gambar2 tu.hehe!!! pn ramzalinda abd rahman.

    ReplyDelete
  2. Rostina76
    Salam kenal..ohh yer ker? Anak Gina yang no 2 cukup takut dengan Alin aka Ramzalinda tu, sebab dr gigi

    ReplyDelete