Nuffnang Ad

Monday 27 May 2013

Ke kebun strawberry

Cuti Anzac Day lepas, that is sehari sebelum balik Malaysia we all sempatlah ajak some of our friends yang belum pernah atau dah merasa strawberry picking di Beerenberg Farm di Hanndorf. Saja aje menuhi waktu cuti ni, nak duduk rumah and makan-makan mcm dah selalu buat dah. Lagipun cuaca sangat cantik and memang bestlah berjalan waktu ni. Perjalanan menuju ke Hanhdorf mmg cantik especially bila tengok pokok-pokok yang mula menguning dan juga daun-daun yang mula luruh bila Autumn ini.

New things in Beerenberg Farm, dulu tak pernah nampak pulak ada cut out strawberry ni.

Ada lebih kurang 6 famili yang ikut rombongan ni. Me, Surah and Kak Zack dah beberapa kali datang sini tapi membawa family Is dan juga Izzat yang baru datang tahun lepas so ini kali pertama they all berpicking. Tak apa, you all lama lagi di Adelaide so nanti lepas ni boleh aje datang bila tiba time strawberry picking yang bermula from October till May. We all ni dah nak balik dah so ni last nak melawat ladang strawberry ini.

 Mana-mana pergi pun, the kids will have their own fun times

Tapi entah mengapa kali ni buah strawberrynya macam tak berapa nak menjadi, tak tahulah sebab dah nak lama autumn so dah ramai yang datang untuk picking so strawberry pun nak nak habis.

Dulu kecik aje si kerinting ni bila first time bawa picking strawberry tapi sekarang dah besar dah..ohhh how time flies so fast.


Kawan yang lama dan juga baru, nanti yang lama balik, tinggallah yang lama untuk meneruskan aktiviti picking bersama-sama kawan-kawan baru yang lain.

 Geng Kak Mah ke kebun strawberry

Rupanya baru we all tahu yang ada seorang artis nasyid yang baru sampai di Adelaide ni, Izzat from Miwarna. Baru sampai beberapa bulan yang lepas menemani isterinya yang belajar disini. 

Tak lama pun we all dalam ni, lebih kurang sejam aje then terus ke kaunter untuk bayar. Lagipun nak berhenti untuk lunch and solat dulu sebelum ke ladang seterusnya.

Zaim yang jadi bahan usikan ke mana sahaja.

2 comments:

  1. bestnyaaaaaaa... bila la agaknya boleh picking sini lagi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyallah, ada rezeki boleh ajelah datang ke sini

      Delete