Nuffnang Ad

Sunday 31 May 2015

Memories in Adelaide

Banyak kenangan yang terjadi sewaktu we all berkunjung ke Adelaide dulu, dapat jumpa kawan-kawan lama esp berjumpa keluarga Liza dan juga Abang Nizam yang banyak membantu semasa we all berada di sana sepanjang 4 tahun. Rajin Liza sekeluarga buat majlis , selalu tak lupa pada kami sekeluarga. Rindu sebenarnya dengan sambal gesek serta kari kambing Liza.

Bershopping di Target adalah satu keriangan especially membeli baju untuk anak-anak. Memang baju di Target memang best and cantik-cantik. Datang sini pun tak ketinggalan memborong beberapa pasang untuk raya nanti.

Konon rasa cukup dah dengan beg yang dibawa dari Malaysia tu tapi tak menyangka 2 minggu di Adelaide, macam-macam yang diangkutnya so terpaksa la membeli extra bag dari sana juga.

Cuaca sepanjang we all berada di Adelaide sangat nyaman and sejuk, tapi taklah sampai perlu berbungkus cos belum masuk winter lagi. We all pergi pun Autumn tengah bermula.

Singgah makan kejap di Knoodle, antara tempat makan yang sering dikunjungi semasa duduk di Adelaide. Suka makan mee wantan serta honey chicken yang sedap.


Walaupun tak beberapa nak masak sepanjang disini tetapi tetap menyinggah jugak la ke Vatan's tempat yang sering dikunjungi untuk membeli ayam serta daging. Still sama macam dulu lagi, yang pasti semua ayam-ayam and daging sangat segar.

Sempat singgah sekejap di Campbelltown Soccer Club, tempat pertama kali the boys melibatkan diri dalam bolasepak. Training dengan Coach Micheal dan juga sempatlah bertemu dengan soccermates lama.

Pemandangan senja yang cantik berlatar belakangkan rumah sewa kami yang lama

Antara snack yang selalu dimakan, sushi yang besar-besar dan sedap sangat.

Daun kari yang ditinggalkan kepada Faizah yang sangat lebat dan besar dah. Tapi pokok kari yang I tanam di Malaysia taklah besar macam ni pun. Apapun, I memang enjoy our 2 weeks here in Adelaide, tak sukup sebenarnya explore Adelaide after setahun kembali ke Malaysia, tapi bila memikirkan ada tugasan menanti, so gagahkan juga diri untuk kembali berpijak dibumi yang nyata, kan.

4 comments:

  1. :) adelaide seems like a nice place

    ashchroniclesletsfly.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. kembali mengimbau kenangan yer :) bila nak jumpa Gina ni..dah balik msia pun x terjumpa2 lagi yer..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha, tu la Eliss, entah bilalah kita nak jumpa. Dari Gina keje Shah Alam sampai dah tak kjee sana dah, tak juga kita berjumpa

      Delete