Nuffnang Ad

Tuesday 2 June 2015

His Gradiation

Tibalah hari yang ditunggu-tunggu oleh kami sekeluarga. Tujuan utama kedatangan kami ke Adelaide ini sebenarnya, selain untuk berjalan-jalan sempena cuti sekolah. Alhamdulillah, cuaca pun sangat terang dan berseri-seri sama seperti perasaan kami pada hari itu.

 Tempat bersejarah buat Daddy Jack serta kami semua sekeluarga.

After bergelumang dengan pelbagai cabaran, penulisan serta bahan bacaan, akhirnya pada 23 March 2015, Daddy Jack menghadiri majlis konvokesyen his PHD di Adelaide Convention Centre.

Datang awal untuk registration. Were the only family yang berbaju Melayu, siap bersongkok and bersampin semua. 

Masa yang panjang tu we all berkunjung ke UNISA Campus City West untuk melihat their Art Gallery disana.

Best pulak suasana belajar macam ni, dengan tempat lepak yang cool serta sunyi aje.

Perut pun dah berkeroncong so we all menuju ke Mamak's Corner untuk menikmati roti canai, maggi goreng serta teh tarik sebelum memasuki dewan konvo.

Daddy Jack masuk dulu sebelum we all yang lain masuk.

Dewan konvo yang simple aje, tak ada apa-apa decoration pun, just hanya ada a big screen untuk tontonan audience yang lain sahaja.

Tajuk tesis Daddy Jack selama 4 tahun ini

Congratulations Daddy Jack, we're so pround of you. Kebetulan pula tarikh we all sekeluarga pertama kali menjejakkan kaki ke Adelaide pada 23 Mac 2010 and now menghadiri majlis konvokesyen juga pada 23 Mac 2015. Secara kebetulan pula sama.

Daddy Jack with his supervisors, Dr Wing Au serta Dr Greg yang banyak membantu Daddy Jack di dalam pembelajarannya selama ini. Perempuan tu adalah salah seorang graduates juga, sama supervisor dengan Daddy Jack.

Kebanggan kami semua

Lepas konvo, ada coffee session with Dekan dan beberapa graduates yang lain. I just enjoyed the coffee and some cakes aje.

Pemandangan Adelaide Oval yang sangat cantik

Anak-anak pun tumpang seronok di atas kejayaan Daddy mereka. 4 tahun duduk di Adelaide, macam-macam pengalaman yang dikumpul oleh kami sekeluarga. Satu pengalaman yang tiada boleh diganti tinggal di negara orang yang letaknya jauh beribu-ribu batu dari keluarga masing-masing.

As for me, memang banyak cabaran serta pengalaman yang dikutip sepanjang menajdi surirumah tangga sepenuh masa disini. Balik Malaysia pun masih terkenang lagi pengalaman duduk di negara yang asing tapi menarik. Insyallah, ada rezeki kembali lagi ke sana.

1 comment:

  1. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete