Nuffnang Ad

Sunday 24 July 2016

Kisah Iftar

Orang lain sibuk beraya dan menghadiri rumah terbuka, while kita berthrow back ajelah kisah-kisah iftar kita yang ada dalam draft box ini. Tahun ni pertama kali bibikless, so agak huru-hara sedikit persiapan untuk berbuka puasa. Mostly kali ni ada yang beli di bazar ataupun pergi rumah Ibu untuk berbuka puasa, senang citer.

Pepagi nak bersahur agak stress juga nak mngejutkan yang kecik ni, aduh kadang-kadang sampai kena berdukung nak bawa turun untuk bersahur.

Kalau mood terlebih rajin untuk masak berbuka jadilah menu sebegini, kalau idak jadilah menu seperti gambar dibawah ini.

Ni pun tak ingat tempat mana berbuka puasa, somewhere di AEON Big Wangsa Maju, rasanya.

Minggu kedua berpuasa ada pulak hari Report Card Day untuk mid term exam. Result anak-anak pun taklah teruk sangat, tapi kenalah usahalah lebih sikit untuk final exam nanti.

Bukan aje restoran, di mamak NZ pun jadi juga untuk berbuka puasa. If tak silap pengiraan 3 kali rasanya berbuka puasa di NZ ni.

Sementara menunggu waktu berbuka puasa, layan dulu citer-citer siri lama di TV3, Diari Ramadhan Rafique ataupun Rumah Kedai. Kalau bosan sangat, mainlah LEGO Soccer set ni.

Antara salah satu tempat berbuka di Restoran My Mom's Chicken Rice owned by Linda Onn.

Menu pun dah makin banyak, so kita pilih yang biasa makan aje. Nak mencuba time berbuka puasa ni takut tak kena dengan selera and then kita pun rasa rugi aje order so better dont la.

Tak cukup di katil nak mngejutkan, sambung pulak lelap di meja makan. Alhamdulillah, penuh berpuasa Ryan kali ini walaupun macam ada-ada nak terbatal puasa, tapi dapat diselamatkan. 

No comments:

Post a Comment