Nuffnang Ad

Tuesday 2 May 2017

FCKL vs FC Bandar Utama

Season bola masih belum habis lagi,  dalam bulan May nanti baru habis, then barulah boleh concerntrate untuk UPSR pulak. Tak kiralah puasa ke, raya ke..study kena dulukan.

Selalunya game bermula pukul 11am. Masa tu alahai, panas terik ya amat sampai berpeluh-peluh kami geng mak-mak yang berada di tepi padang.

Sementara belum mula game, sesi warm up adalah penting untuk mengelakkan sebarang kecederaan like cramp dan juga sebagainya.

Tugas geng mak FCKL U12 setiap kali bermula tournament adalah memastikan para pemain mendapat jersi mereka sebelum bermula game. Kena susun ikut nombor jersi masing-masing.

Dalam team we all ni, mum and dad memainkan peranan yang tersendiri, ada yang jadi personal fitness pemain, supporters dan juga mak-mak yang begitu prihatin menyediakan minuman dan makanan untuk pemain.

Kalau game mula pukul 11am, memang menyerahlah kulit menjadi gelap. Dah banyak kali dah game mula pukul 11am and sampai pukul 12 habis memang legam jadi kulit muka masing-masing dbuatnya.

Air kordial, 100 Plus dan juga wet towel memang selalu kena ada di setiap perlawanan. Setiap kali habis perlawanan, memang kita akan passkan semua minuman kepada para pemain, so they all boleh concentrate aje main.

FCBU vs FCKL adalah 2 team dari company yang sama. BU adalah dari Bandar Utama dan KL adalah dari KLFA. Kiranya ni mcm team adik beradik la. Mostly team dari BU ni pernah satu team dengan Danish masa di The Goal Academy dulu so dah kenal dari awal lagi dah.

Keputusan perlawanan seri 0-0 dimana kedua-dua pasukan berhempas pulas menyerang dan cuba untuk membolosi pasukan lawan tapi masing-masing mempertahankan kubu masing-masing.

All parents berpuas hati dengan perlawanan kali ini dimana setiap pemain mempunyai kekuatan masing-masing and cuba sedaya upaya untuk menjaringkan gol tapi tidak berjaya.

Kita cuba hujung minggu ini nanti bila kita jumpa balik FCBU untuk semi final. Semoga kita diberikan kemenangan bergaya !


No comments:

Post a Comment