Nuffnang Ad

Thursday 14 May 2009

Penggeli

Danish kindie ada sediakan what we called a message book. Dalam buku nie, pihak kindie akan letakkan all the messages like apa yang perlu dibawa ke sekolah, aktiviti-aktiviti yang akan dilakukan, pembayaran yuran dsb. Normally every two days, the teacher akan ambik buku nie and aku kenalah check beg Danish untuk pastikan any new infos kat dalam tu.


Sekali tu, on last Friday, buku tu mcm ada kotor sikit. Danish called me in the office ckp message book die kotor. Aku pun mintaklah maid ku tolong tgkkan. Rupanya mcm ada kesan kotor, ala itupun sikit aje. Maid aku terus la lapkan buku tu untuk hilangkan kotor tu.

Lepas maid aku lap buku tu, agaknya die tak puas hati dengan tahap kebersihan tu, korang tahu tak die buat apa....die pegi rendam buku tu dalam baldi letak sabun sekali...Menjeritlah maid aku tgk buku tu dah berendam..terus diambik dan jemur. Dah kembang buku tu dibuatnya.

Dalam tu, adalah mother's day card untuk aku...dah kembang jadinya....Anyway thanks to the kindie for their effort on the message book.

No comments:

Post a Comment