Nuffnang Ad

Thursday 4 June 2015

Our last day in Adelaide

Okay, akhirnya berjaya juga menghabiskan entry ke Australia esp Adelaide setelah beberapa lama terperam dalam draft box tu. We all balik on Thursday, malam tu cuaca sangatlah nyaman, angin pun sejuk aje. Alamak, lamanya tak merasa suasana nyaman seperti ini.

Pagi sebelum balik, sempat ke laundry untuk mengeringkan baju-baju yang dicuci. Malas juga nak membawa baju-baju kotor yang banyak, so basuh mana yang sempat aje dulu. Lebihan sambung cuci di aje.

Pagi tu juga berkunjung ke Coles untuk akhir kalinya...well buat masa inilah. Membeli lagi apa yang patut dibeli untuk stok our pantry di rumah KL .

Merindui ketenangan membeli groceries dalam suasana yang nyaman dan tenang seperti ini. Tiada kesibukan serta ramai pengunjung.....

My favourite sushi place.

I selalu inginkan backyard yang ada ampaian seperti ini masa duduk di Adelaide tapi tak berkesempatan untuk tinggal di rumah seperti ini. Dapat menumpang sekejap kat rumah As pun dah okay dah.

Pokok besar di depan rumah tu dah tiada, so nampak cerah sangat rumah sewa lama we all ni.


Beg kami anak beranak yang dah beranak pinak...datang dengan 2 beg besar, pulang dengan hmmm, tengoklah sendiri mcmana keadaannya. Itu pun masa nak check ini, jantung dup dap dup dibuatnya takut lebih muatan. Alhamdulillah, ngam-ngam aje.

Dah settle hal check in, sempat jugaklah membeli menghabiskan duit AUD disini since tak kena lebihan muatan. Sanggup la membawa beg besar isian hasil tangkapan.

Kopi Hudsons antara yang the best

Sementara menunggu untuk berlepas pulang ke Malaysia, kita makan yang ringan-ringan dulu

Kembalinya ke KL dengan perasaan...ohhhh back to square one balik. Dah puas bercuti 2 minggu...tak masak, tak kisahkan anak-anak ke sekolah, Daddy Jack pun cuti so kenalah kembali seperti biasa balik....

 Nampak KLCC, senyum ajelah. 

Pagi esoknya....teruslah ke NZ untuk breakfast, terus automatik tak rindu Adelaide bila nampak roti canai, roti telur dan juga teh tarik. Apa apa pun Malaysia adalah tanah tumpah darahku, seburuk-buruk mana pun Malaysia, ia tetap menjadi tanahair kami sekeluarga !

No comments:

Post a Comment