Nuffnang Ad

Wednesday 21 June 2017

Danish 12th Birthday - The prep


Anak sulung I dah masuk 12 tahun dah. Selalu Danish agak frust sebab birthday dia semenjak balik Malaysia akan jatuh time cuti sekolah, so tak dapat nak celebrate dengan kawan-kawan. tambahan pula tahun lepas and tahun ni jatuh pula dalam bulan puasa. So since dah nak masuk fasa remaja ni, we all pun decided la buat juga small celebration for him.

Mujurlah his birthday jatuh time cuti sekolah 2 minggu lepas, so banyaklah masa nak buat preparation semua. The cake, of course la kena buat sendiri kan.

Seperi kebiasaannya, Rainbow Cake jadi pilihan.

Seperti biasa, tahap kesabaran diuji bila nak membuat fondant, dengan cuaca yang sangat panas and cepat mencair, terlupa beli pengeras fondant so belasah ajelah guna apa yang ada.

Daddy Jack antara yang excited sekali, nak menyambut tetamu yang dijemput. beria betul dia mengams rumah sehabis kemas dah sampai lampu pun dicuci. Daddy Jack memang excited sikit if ada tetamu yang datang ke rumah, maklumlah we all jarang juga buat majlis open house dan sebagainya. Kalau di Adelaide dulu, tetiap minggu buat majlis potluck so dah terbawa-bawa ke sini juga. Tapi geng Adelaide dulu dah terpisah, nak mencari geng baru untuk berpotluck entah ada yang sudi ke tak.

No comments:

Post a Comment