Nuffnang Ad

Saturday 25 December 2010

Ibu, you're my sunshine...Happy Birthday

This a special entry for a special person in my life

I never imagined my life will be as a fulltime housewife before. I still live with my parents, sice bujang sampailah dah beranak 2. Anak-anak diuruskan oleh maid, I pergi kerja at 7 and balik like maybe 8 pm baru sampai rumah. Ibu always get mad bila weekend aje keluar, makan luar..and her bebelan will always be " duduklah rumah, masak untuk Jack" and I was like,,hmmm makan luar ajelah, senang, malas nak masak. Since dah duduk dengan parents, so banyaklah pantang larangnya kan...especially on handling my own family. But, as always, maid la penyelamat...masak and jaga the boys.

Ibu is like a normal mother, mamastkan apa yang terbaik untuk anak-anaknya. As for my experince, Ibu memang banyak membesarkan kami adik-beradik, just because Ayah is super duper busy with his job and also his politics matters. Ibulah yang menghantar dan ambil we all balik sekolah, (we all tidak dibenarkan balik menggunakan kenderaan awam) even hantar ke tution centre pun Ibu hantar dan ambil.

But for me, Ibu sanggup cuti 6 bulan tanpa gaji, just nak memastikan I dapat buat preparation yang baik untuk my SPM back in 1993. Alhamdulillah, I berjaya jugak.

After marrried with Daddy Jack, Ibu banyak beritahu some tips on marriage life, how to handle everything and so on...but I've never practice is just because I still live with them until March 2010. that where I realized that apa yang Ibu pesan selama nie, I have to practice it...on my own.

Start from 24th March 2010, I have to do everything on my own, cooking, washing, taking care of the boys, and also Daddy Jack. For a first few weeks, terasa nak balik Malaysia, I wish I had my maid here, tolong apa yang patut cos I tak sanggup rasanya, but Ibu kept on bagi semangat kat I, that I boleh buat, just bersabar banyak-banyak and tawakal kepada Allah SWT. I just followed what Ibu had told me, and sometimes bila Im bored here, I just called Ibu, chit chat here and there, so terlerailah segala rindu dendam.

And apa yang Ibu cakap selama nie memang betul..and now, I can handle my job as a fulltime housewife, a mother to the boys and most importanly a wife to Daddy Jack. I managed to prepare breakfast, luch, tea time and dinner for my family, not only that...I can also cook for my friends here..all by my self...so a big clap for me !!!!

To my beloved Ibu, Alhamdulillah, tahun ini Ibu telah pun menunaikan haji di Mekah, satu impian Ibu yang telahpun dicapai. Apa-apa pun, Ibu, untuk tahun nie, tak dapat nak sambut bersama, and Insyallah, kalau baik Malaysia nanti, kita akan sambut bersama-sama yer.

To my Ibu
Happy Birthday, thanks for everything that you tought me in life, jaga makan and pakai Yong selama ini selama 34 tahun. Also, tak puas memberikan kata-kata nasihat dan tunjuk ajar untuk menjadi isteri, dan juga ibu kepada anak-anak. Terima Kasih, Ibu.

There are times when only a Mother's love
Can understand our tears,
And soothe our disappointments
And calm away our fears.
There are times when only a Mother's love
Can share the joy we feel
When something we have dreamed about
Suddenly is real.
There are times when only a Mother's love
Can help us on life's way
And inspire in us, the confidence
We need from day to day.
Mother, thank you for your heart, faith and hope
And all your steadfast love
You were fashioned by the Angels
And sent from God above...

Happy Birthday Ibu

from
Yong, Jack, Danish and Ryan
25th December 2010

2 comments:

  1. wow..
    madam gina masak semuanya nmpk sedap..
    miss u madam gina..

    ReplyDelete
  2. happy birthday tuk ibu Gina, bertuah gina dapat ibu macam tu sanggup amik cuti semata² nak tlg gina tuk score spm.

    dulu nor pun macam tu, serba serbi mak..bila duk jauh ngan mak, sekali skala menangis gak rindu kan dier. dulu kalau penin mak tolong picitkan. sekarang kalau penin...amik penadol 2 bijik je.

    ReplyDelete