Nuffnang Ad

Wednesday 24 October 2012

Melbourne Trip_Kembali ke Adelaide

We all bertolak balik pagi-pagi tu, mujurlah sekarang ni pukul 6 pagi pun dah terang so we all pun memulakan perjalan balik semula ke Adelaide. Simce masih pagi, tak perlulah rushing sangat balik, just enjoy the scenery along Coburg area dulu kejap.

Tengah-tengah melihat keindahan bandar Melbourne, ternampak pulak Malaysian flag, tak sure bangunan apa pulak tu.

On the way balik tu, we all sempatlah tapau McD Big Breakfast untuk dimakan disepanjang perjalanan lebih kurang 8 jam itu selain pelbagai munchies-munchies yang lain. Phewww, mujurlah cuaca sangat cantik so dapatlah melihat kehijauan tanah yang terbentang luas serta pokok-pokok yang mula menghijau di musim Spring ini.

The boys sepanjang perjalanan tido and main games aje. Pastu dah bosan layan tgk TV pulak. Mujurlah we all ada beli entertainment set, so taklah boring duduk lama dalam kereta. Sempat menyinggah di Giant Koala untuk membeli souvenirs dan juga sessi bergambar. Bila tekak dah rasa kering, so makan ice-cream untuk menghilangkan dahaga. Tamatlah sudah our journey experience to Melbourne. Insyallah, if ada rezeki, nak juga datang lagi untuk membeli belah sebelum balik Malaysia for good, menambah apa yang perlu ditambah.
 

6 comments:

  1. Tak mau menetap terus ke di Australia? Sekadar bertanya, kerana ada beberapa keluarga yang sudah berhijrah di sana; setelah pulang ke Malaysia mereka kembali semula kesana. Kalau mcm you bagaimana pula? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gina datang sini cos husband sambung belajar attached dengan UiTM, so nak tak nak memanglah kena balik juga tahun depan setelah cukup 3 tahun disini. Ramai juga anak-anak Melayu yang ambil keputusan menjadi PR disini tapi adakalanya masih teringat suasana di Malaysia.

      Delete
  2. Salam Sweet Like candy;) The journey nampak best sangat:) banyak sangat tempat2 yang cantik;):)I wanted to go Adelaide or Melbourne last year but ended up with Sydney;)Have fun while you still there:)Take care.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Kak Zu
      Memang best Kak Zu tapi tak sanggup travel lama-lama up till 9 - 10 hours. Jomlah datang Adelaide, Kak Zu. Sure seronok Tia and Mia dapat petik strawberry, apple picking dan juga cuddling the koalas

      Delete
  3. bestnyaaa.. teringin gak nak ke aussie ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang best Kak Yan, meh la datang sebelum Gina balik ni

      Delete