Nuffnang Ad

Sunday 11 November 2012

Sunday Market

Teringat pula aktiviti Ahad di Adelaide. Selalunya bila Ahad pagi, we all bangun seawal pukul 530 pagi untuk bersiap-siap ke Sunday Market atau carboot kata the boys. Rasanya my Adelaide's gang yang lain jarang nak pergi sini cos ada yang duduk jauh, then nak angkut anak-anak pagi-pagi tu rasa mcm agak payah sikit. Bila dah masuk Spring, dah makin meriahlah sunday market. Kebanyakannya menjual apa jua barangan yang boleh dijual untuk mendapatkan sedikit wang sebab Krismas tak lama lagi kan.

Ummi ada pesan nak ikut we all ke Sunday Market, kadang tu we all bukannya tak nak ajak myb Adelaide's gang tapi kami ni jenis yang suka keluar awal, so takut ada yang rasa tak selesa pulak nak keluar awal pagi. Tapi, Ummi cakap, die nak juga ikut so sangguplah bangun pagi.
 
Dah puas pusing, and dah dapat habuan masing-masing dah malas nak ikut pusing lagi so me and Daddy Jack take turn. Bila Daddy Jack pusing, I tunggu the kids sambil berkelah di tepi padang tu. Bila turn I, Daddy Jack pulak.
 
Kadang tu, jumpa jugaklah my Adelaide's gang yang antara yang rajin ke Sunday Market ni adalah Kak Has. Bila datang sunday market ni, mata kenalah tajam and tangan kena cepat, takut lambat dah ada yang ambil dulu dari kita. Macam Daddy Jack, if ke sunday market mencari toys or barang-barang untuk the most while me mencari kitchenware atau apa sahaja yang menarik di mata ini.
 

5 comments:

  1. bestnya.. lapang surrounding dia kan.. sure u will miss all this bila balik mesia for good.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang best Kak Yan, tambah pulak diwaktu cuaca yang cantik macam ni, memang banyaklah barang yang mereka jual, and murah-murah pulak tu. I will miss this bila balik Malaysia nanti

      Delete
  2. gambar yg last tu bukan ke acuan utk semperit? syoknya kalau ada kat msia jugak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eliss
      Gina pun tak tahu, tapi rasanya ada kawan yang cakap ni acuan masa zaman mak-mak kita pakai and menjadi rebutan kat sini.

      Delete
  3. Ummi
    Tak apa, tunggu kita balik, nanti kita pi lagi ya

    ReplyDelete