Nuffnang Ad

Monday 18 February 2013

De' Aisyah Kitchen

Kalau balik Kuantan, bila breakfast sure akan ke sini. De'Aisyah Kitchen. Kepada sesiapa yang on the way balik Terengganu atau menghala ke Kuantan, boleh singgah breakfast disini RESTORAN De Aisyah Kitchen Kompleks R&R, Jalan Pintasan Kuantan-Bypass, Kampung Pandan 2, 609 Kuala Kuantan, Kuantan.

Kalau tanya apa ada disini, well mcm-mcm ada. Antaranya ada nasi lemak kukus dan bermacam-macam jenis lauk untuk dijamu.

Ada rendang ayam dan daging, sambal kerang, sotong dan bermacam-macam lagi. Mee and kuay teow goreng pun ada juga.

Jenuh dah pilih pilihan sambal untuk dimakan dengan nasi lemak.

Selain dari itu juga, ada juga lempeng kelapa dan juga roti jala yang dicicah dengan kuah kari ayam. Walaweiiii, sedapnya.

If ada masanya, kadang tu disediakan juga dengan sambal sardin bersama lempeng tu. Aduhhh !!! Kecur dibuatnya.

Aduhhh, perut dahlah lapar, tengok gambar-gambar ni buat geram aje


Disebabkan tak tahu nak pilih mana satu, so kita pakat order satu set roti jala dan juga set lempeng kelapa untuk hidangan breakfast.


My lempeng kelapa 

Roti jala set, walaupun tepungnya agak tebal tapi karinya yang sedap tu membuatkan pejam mata makan

Satu benda yang tak sempat dicuba kat sini, adalah nasi kebau and nasi minyaknya yang sangat sedap tu. We all sampai dah lambat so nak makan kena beratur panjang. Memikirkan agak malas nak beratur, so ambik bau ajelah. 

Mana tak malas nak menunggu kalau berayur dah panjang sampai ke luar mcm ni? My favourite kalau dtg sini untuk breakfast adalah nasi kerabu dengan ayam panggang die yang super duper sedap tu. If sesiapa yang nak cuba, mmg I guarantee, sedap sangat-sangat.

Selain nasi kerabu, ada juga nasi minyak, mee sup serta mee kari. Kat tepi gerai ni, ada seorang makcik jual kuih muih 3 for RM1. Kualiti kuih memang sedap tapi hari yang we all dtg breakfast kat sini, makcik tu tak berniaga, mungkin bercuti, I missed her kuih esp pau kelapa, kuih bakar dan juga apam. 


4 comments:

  1. madam I just been there on december...nasi kerabu die mmg super duper terbaikk. masa I smpai pon kne beratur panjang tp gigih jgk sbb nk rse all the menu tp x larat nk sebat smua mmg sedap kot...really recommended this place to all

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup, memang sedap sangat. I sebab dah dtg lambat, so malas nak beratur panjang so makan apa yang sempat ajelah

      Delete
  2. saya first time pgi rnr tu... layanan teruk sgt kat kedai nasi lemak tu.. boleh diaorg buat tak tahu kat saya yg dah tggu sampai setengah jam nak beli nasi lemak dia... akhirnya saya pergi tanpa beli nasi lemak.. memang kurang hajar pekerja dia.. boleh dia bleh macam tu jer... takkan pegi dah kedai tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cik Anon
      So far, tak ada pulak saya hadapi masalah itu. Hopefully janganlah ada masalah mcm yang you kena yer. maybe saya hanya dtg sesekali sahaja ke sini

      Delete