Nuffnang Ad

Wednesday 20 March 2013

Jom beli ayam

We all selalunya beli our poultry stock kat kedai Afghan di Prospect Road aje tapi bila terlebih rajin atau tak tahu nak pergi mana, pergilah beli ayam di kilang terus di Gourmet Poultry di Cavan Road tu. Selalu pergi sampai awal cos after hantar Ryan and Danish ke sekolah terus pergi sini. Kedainya buka pukul 10am so selalunya pukul 930am we all dah sampai, so kenalah tunggu dalam kereta dulu kejap.

Kat sini cuma jual ayam sahaja, daging lembu atau lamb tak ada. Dah namanya kilang ayam kan. Tapi banyak pilihan disini mcm sausages ni, ada macam-macam. If di Aghan cuma ada lamb or chicken sausages tapi disini siap ada yang pedas whether hot or mild, then ada yang letak herbs dll lagi.

Selalu di Aghan tak ada jual mixed portion tapi di Gourmet ni ada jual. Dulu mixed portion ni murah sikit, tapi dah naik harga pulak. Pada yang tak makan wings atau thigh memang syoklah makan mixed portion ni.

Tokey beli ayam saya. Rimas dengan rambutnya yang panjang, ajak potong tak mahu..tunggu nak submit apa tah katanya. If die potong rambut, I buat kenduri kat Adelaide ni.

Selain sausages yang pelbagai rasa, ada juga sisi ayam yang dah dimarinate dijual. Mat sallehkan mana makan ayam-ayam yang bertulang ni, even ikan pun so semuanya kena dibuang tulang untuk memudahkan mereka makan.

I selesa makan thigh aje. If makan KFC pun bila beli ayam, minta thigh and drusmtick banyak walaupun adakalanya direject sebab bahagian lain pun kena ada jugak. Alamak !!! tulis psl KFC, rindu pulak nak makan KFC yang beli, malas nak buat sendiri.

Chicken wings kena sentiada ada dalam stock. Selalunya I buat goreng aje senang the boys nak makan. Drumstick pun kena ada juga, gara-gara tengok Upin Ipin so nak ayam goreng pun sama macam Upin jugak.

So beli sekotak chicken wings terus, buat stock
 

No comments:

Post a Comment