Nuffnang Ad

Monday 19 August 2013

Jom berewang bersama

Since Ayah datang beberapa hari sebelum nak raya, so we all, bawalah Ayah pi beberapa kedai untuk membeli barang-barang persiapan raya. Lepas aje hantar Danish and Ryan ke sekolah, we all terus la bergegas ke Gourmet Poultry untuk membeli ayam. Kami ke sini sebab nak order ayam dalam kuantiti yang banyak, so kenalah ke kilang jual ayam instead of kedai Afghan yang selalu we all beli ayam tu.

Mujur tak ramai yang datang nak membeli ayam especially the mak-amak Arab tu, kang lagi lama we all kat sini cos depa kalau beli memang banyak, sampai tak terlayang pekerja-pekerja kat sini.

Ayah, Ibu dan Hannan yang sangat impressed dengan kilang ayam ni cos bersih dan semua ayam-ayamnya nampak segar dan menarik aje. wait till they tengok kedai butcher pulak.

Mujurlah cuaca pun elok aje, taklah gloomy atau hujan sentiasa. Cumanya tak tahan berangin ajelah.

Hah, Ayah pun rambang mata tengok all the red meat tu, nampak semuanya segar-segar and kalau boleh nak beli semuanya. Fridge pun dah penuh letak macam-macam jenis makanan, inikna pulak nak menambah lagi. So kita beli mana yang perlu ajelah dulu yer.

Selesai membeli segala barang-barang untuk masak, kena siapkan dulu makanan untuk berbuka puasa. Simply masak yang ringkas-ringkas ajelah malam terakhir berpuasa di Adelaide ni. But sambil-sambil tu, Ibu pun dah siapkan juga beberapa bahan untuk masak rendang dan juga kuah kacangnya.

Menu berbuka simple we all di malam terakhir Ramadhan di Adelaide, ada cekodok, karipap dan juga cucur udang. Hannan rajin buat spaghetti sikit sebelum temankan Daddy Jack and Danish pi training.
 
Sebelum bawa Ayah dan Ibu ke Gourmet Poultry, singgah dulu kedai ikan cos nak beli ikan mackarel juga. Tiba-tiba nampak ketam yang besar-besar so belilah 4 ekor aje. Ingatkan nak simpan masak nanti tapi Ibu dah siapkan sup ketam, sambil makan dengan nasi putih yang sahur punya, sedap bukan kepalang.
 

No comments:

Post a Comment