Nuffnang Ad

Friday 22 November 2013

Not as good as before

Hari tu me and Daddy Jack lunch at Pak Li Kopitiam at Seksyen 7, Shah Alam. Dulu selalu aje we all makan kat sini, suka sangat makan Nasi Ayam Lemon dan juga Neslo Ais kat sini, sedap sangat.

But, after 3 1/2 years, rasanya dah tak sesedap macam dulu lagi. Tak pastilah orang lain tapi I rasa tak sama macam dulu. Ayamnya pun terlalu keras dan tak lembut mcm dulu.

We all pikir maybe datang first time, tekak pun masih nak adjust then we all datang buat kali kedua, kali ini nak mencuba their famous fried kuay teow dulu yang menjadi salah satu lagi menu favourite kami tapi tetap sama, tak serupa mcm dulu lagi so we all dah tawar hatilah untuk makan di Pak Li lagi so we mencari tempat yang lain pula.

Then teringat pula dengan PappaRich yang dekat dengan rumah. Lama tak singgah sini. Dulu memang rajin juga ke sini tapi bila timbul isu halal dan haram tu terus tak pergi cos ada yang cakap kedai ni menggunakan logo halal yang palsu. Tapi itu dulu, sekarang tidak lagi. Pilihan makanan pun banyak juga dari Pak Li, air pun berjenis-jenis juga. 10 minit belek menu aje.

Char kuay teow tidak menegecewakan, begitu juga dengan dim sum serta lattenya. Danish sukakan mee gorengnya and Ryan tak sudah-sudah dengan nasi lemaknya. Nanti bila datang lagi, nak mencuba menu yang lain pula.
 

4 comments:

  1. Nom nom nom...jemput datang ke DATC uitm 14&15 dec...ade festival REGALE

    ReplyDelete
  2. yeay madam dh blk Malaysia..bila nak belanja makan nie hehehe ;)

    ReplyDelete