Nuffnang Ad

Monday 29 June 2015

Jom jalan-jalan


Seawal pagi dah bangun bersiap-siap untuk breakfast. Waktu lewat sejam dari Malaysia, so inilah keadaan pada pukul 8 am Thai kira-kira pukul 9 Malaysia. Matahari dah menampakkan sinarnya.

Menikmati pemandangan di sebahagian kota Bangkok while minum kopi and makan roti. Hilang kejap rasa gayat bila melihatkan pemandangan yang cantik ini.

Kebetulan pula hotel ini mempunyai chef yang Muslim so a few makanan adalah halal. Teringat dulu masa pertama kali ke Bangkok bersama my family, makan omelette tapi lepas tu ada pulak ham, terus terbantut selera kejap. Only ada a 2 jenis yang non halal tapi diletakkan berasingan tempatnya.

The boys bukanlah pemakan sangat, dapat roti and cereal dah siap dah breakfast mereka walaupun ada pancake semua tidak dilayan pun.

Lepas breakfast, sementara menunggu Daddy bersiap-siap serta merancang aktiviti seterusnya, lepak kejap sambil main Ipod masing-masing.


Pertama kali menaiki tuk tuk untuk ke tempat yang dituju. Dengan hanya 100 baht, dapatlah menaiki tuk-tuk, tak larat nak naik teksi cos jalan jem teruk sangat disini, rasa macam tak bergerak langsung.

Pemandu tuk-tuk membawa we singgah sebentar di kedai membuat suit walaupun kami tak minta sebenarnya sebab tak ada niat pun nak buat suit tapi mungkin pemandu ni dah diberikan komisyen untuk membawa pelancong ke sini. At last, buat juga sepasang suit untuk Daddy Jack. Kerja beliau mungkin memerlukan untuk memakai suit so buat terus sini senang, murah dan cepat perkhidmatannya.

Berposing dulu dengan tuk-tuk sebelum kita ke destinasi yang dituju.

Semua aktiviti dirancang oleh Daddy, even ke tempat-tempat yang harus dilawati pun semua Daddy yang uruskan. I dan anak-anak hanya mengikut sahaja.


Daddy Jack excited nak bawa anak-anaknya berjumpa dengan Ronaldo dan juga Rooney, tak jumpa di Sydney so kebetulan ada pula di Madame Tussauds Bangkok ini.


The King and Queen of Thailand

 
We all berkesempatan juga bergambar dengan beberapa wakil negara antaranya Mahatma Gandhi, Lady D, Mao Tze Tung serta Obama juga.


Satu kebangaan juga dapat melihat figurine Tun M disini.

Ronaldo sahaya yang ada, Rooney sedang dibaik pulih untuk keguaan akan datang. Tak frust pun, janji dapatlah bergambar dengan Ronaldo dan juga Steven Gerrard.

Seronok the boys dapat bergambar dengan beberapa figurine yang tidak dijumpai masa pi Madame Tussauds di Sydney yang lalu, antaranya Captain America dan juga Doraemon.

 
Daddy Jack pun tidak ketinggalan juga nak bergambar bersama-sama celebrities pujaannya
Antara ahli sukan yang ada, Steven Gerrard from Liverpool, Muhammad Ali, Serena Williams dan juga David Beckham.

Minat sangat dengan Johnny Depp since 21 Jumpstreet dulu. Bila rancangan tu start, memang tak boleh nak buat apa, even nak ke tandas pun, sanggup belajar awal-awal sebab nak tunggu cerita ni kat TV3 masa tu.

Antara celebrities lain yang ada disini One Direction, Justin Bieber, Oprah, Naomi Campbell and Britney Spears. Tidak ketinggalan pasangan yang paling popular, Brad Pitt dan juga Angelina Jolie.

Miss Julia Roberts bersama Will Smith

As for me, dapat bertentang mata dengan Beckham pun dah cukup dah. Tenung and merenung sepuas-puasnya. Kalau boleh dibeli patung ni, naklah jugak beli, letak kat rumah buat hiasan.

4 comments:

  1. kalau x baca awal2 terkejut gak sebab kata breakfast.. huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah lama entry terperam, sampai lupa nak tulis, hehehehehe

      Delete
  2. Wah...x perlu pi jauh2 dh..kat bangkok pun ada kan..thanks gina for the info...nanti sampai bangkok bleh pi sini dh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah betul tu Amanda, tak payah dah pergi jauh-jauh. Rasanya sama aje dengan yang mana-mana pun.

      Delete