Nuffnang Ad

Tuesday 31 May 2016

Kemas mengemas

Beberapa hari sebelum cuti sekolah, lepas balik dari training singgah IKEA mencari beberapa storage untuk toys yang berlambak-lambak dirumah tu so IKEA la tempat yang sesuai, kan.

Sebelum apa-apa kenalah isi perut dulukan, maklumlah dah seharian duduk di padang tu. So makan dulu then baru best nak pusing satu showroom tu sambil cuci mata tengok idea-idea dekor yang best-best, kan.


Tak sahlah kalau tak menyinggah di kedai LEGO di The Curve, kan. Ada pulak yang berkenan di hati tapi tak jadi beli cos nak tunggu nanti la beli sebab storage tak muat dah di rumah tu.

Dah beli storage apa semua, masanya untuk mengemaskan toys. Mana toys yang dah tak main atau dah tak sepadan dengan usi masing-masing diletakkan dalam satu beg untuk didermakan. Dah buat carboot sales lepas so rasanya tak ada lagi toys yang nak dilet go. Kalau ada pun kena tunggu lama lagi sikit la jawabnya. Tapi ada juga beberapa items yang nak dilet go tak habis dijual masa CBS haritu, so kena iklan disini la jawabnya.

Petang sikit baru pergi makan di Thaqwa pula, kata Daddy Jack roti canai dan kari kambing nya sedap. Ya, memang sedap tapi servis agak lambat sikit mungkin sebab dah petang orang agak ramai.

Tengok kat FB ramai betul kawan-kawan dah pergi Korea, ingat nak letak sebagai salah satu destinasi impian. Sebelum kita ke Korea, kenalah mencuba makan makanan ala-ala Korea dulu so malam tu pergilah dinner di Seoul Garden mencuba buffet spread dia. I pergi ke sini dengan officemate, mencuba buat pertama kali cos masa we all duduk Adelaide dulu tempat ni baru buka.

So far nampaknya semuanya pass la untuk ke Korea, tapi disini makanannya mungkin okaylah dengan tekak kita, tapi sampai sana tak tahulah macamana kan. apapun, Korea tetap masuk dalam senarap percutian impian kita, dah sekarang kenalah rajin-rajin tengok cerita Korea untuk memahamkan budaya dan cara hidup sana pulak.

2 comments:

  1. wah sedap betul roti and telur setengah masak tu. I dah few times cuba tapi takleh masuk tekak makanan korea & Jepun ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. We all pun cuba sekali aje dengan keluarga, I layan dengan kawan-kawan ajelah cos my anak and husband mmg tak boleh masuk tekak langsung

      Delete