Nuffnang Ad

Monday 2 January 2017

Persiapan sekolah dan juga sambutan birthday

This year, nak buat persiapan sekolah anak-anak macam agak malas sikit, maklumlah mcm tak bersedia and tak percaya aje bila tahun ni anak nak ambil UPSR, so masa Krismas lepas baru terhegeh-hegeh nak buat persiapan dari segi baju sekolah dan juga buku sekolah anak-anak. Pagi-pagi dah keluar rumah menuju ke one stop centre, Jalan TAR dimana semua keperluan sekolah ada di satu tempat.

Tak sahlah kalau ke Jalan TAR tak makan di Restoran Insaf, kan. Kali ni tak makan dah menu selalu, kita cuma menu lain, Ayam Masala pulak. Rasa boleh tahan sedapnya.

Kebetulan, 25 December adalah harijadi Ibu so petang tu bergegas ke Pan Pacific untuk majlis sambutan harijadi Ibu pulak. We all pergi high tea tapi perut masing-masing dah penuh gara-gara makan di Insaf tadi.

We all makan yang ringan-ringan aje, perut pun dah makin memboncit makan banyak-banyak nih.

Tak ramai orang di dalam coffee house, cuma yang ramai di kawasan sekitar sebeb kebetulan ada acara Mood Republik yang berlangsung di PWTC.

Pilihan makanan pun tak banyak,  tapi bolehlah. Suka seafood curry mee, kuahnya pekat and banyak pilihan seafoodnya.

Sayangnya we all dah makan sebelumnya so banyak makanan yang tak larat nak makan.

Seafood Curry Mee yang sangat sedap

Lepas makan, berjalan-jalan di mall sebelah, tak beli apa-apa pun. Tapi menyinggah la kejap kedai sukan, mencari apa-apa yang berkenan. Dah lama tak masuk kelas exercise, kena gigih bertraining untuk kurus ni.

Since dah nak masuk sekolah, masing-masing kena pandai mengemas biku and beg sendiri termasuklah katil sendiri. Walaupun ada bibik, tapi kenalah pandai buat sendiri juga, tak boleh nak harapkan makcik aje.

Tak cukup sambutan di hotel, sambung pula acara memotong cake di rumah, kali ni ada pizza menanti

Berebut all the cucus nak memotong cake neneknya, mana yang sempat pisau, yang menangis nak tiup lilin semua ada. Memang meriahlah hari jadi nenek setiap tahun kalau banyak adegan-adegan macam ni. 

No comments:

Post a Comment