Nuffnang Ad

Tuesday 5 October 2010

Gorge Wildlife Park-Bhg 1

On Sunday, we went to the Gorge Wildlife Park, bersama-sama 5 keluarga yang lain. Perjalanan yang agak lama, memakan masa dalam sejam lebih, and dapat menghayati panrorama yang sungguh indah sebelum sampai ke sini. At first tak rancang nak pergi pun cos penat open house pun tak habis lagi, tapi demi anak-anak, semuanya boleh diatur.

Masa sampai, cuddle the koala session baru bermula, so we all pun tak lepaskan peluang untuk memeluk dan bergambar dengan koala. Both boys takut dengan koala nie, so me and Daddy Jack ajelah yang memegangnya.

Memegang koala nie seumpama kita mendukung baby aje, taklah berat mana pun cuma koala nie ada waktu-waktunya die tak akan keluar mcm terlalu panas atau sejuk. Kebetulan cuaca masa we all pergi nie, sedang-sedang aje.

Lepas peluk koala, kat tepi tu ada pulak sessi dengan ular. Nie paling I tak suka, geli geleman and meremang bulu tengkuk dibuatnya. Sebab tu bergambar pun jauh aje.

Trip ke wildlife nie disertai oleh Kak Azie sekeluarga. Danish apa lagi, sukalah ada kawan. Tak boleh berpisah langsung dengan Akil.

Ukail, Ryan and Umar..all toddlers. Membesar bersama-sama la nie.

Ada a few binatang yang dibuarkan bebas di dalam wildlife nie. Antaranya merak nie..bila nampak we all aje, terus nak show off bulunya yang sangat cantik. I really likes the blue turquoise colour, menyerlah sungguh.

Para pengunjung juga bebas untuk memberikan makanan kepada haiwan-haiwan. Makanan yang berupa kacang dan juga biskur disediakan untuk pengunjung dan kita perlu membelinya, bukan percuma ya.

Antara keluarga yang menyertai trip ke wildlife ini, Kak Azie sekeluarga, Haiza sekeluarga, Surah sekeluarga, Aiyu Esa sekeluarga dan me and my family. Sungguh meriah bila ramai-ramai macam nie. Kanak-kanak jangan cakaplah betapa sukanya bila dapat jumpa kawan-kawan.

2 comments:

  1. salam gina, best nya uols leh bawak kids gi tempan camni. mmg danish n ryan yang paling xcited kan

    ala..rugi nya ryan tak berani nak dukung koala..mesti kiut kalau dpt snap pic ryan ngan koala tu

    ReplyDelete
  2. kak gina,

    best nye.. bile la sy boleh smpai sana ni?? hehe.. ryan, auntie pinjam rambut boleh?? geramm la.. hehe..

    ReplyDelete