Nuffnang Ad

Monday 6 December 2010

Danish's End of School Celebration

Khamis lepas, East Torrens Primary School ada menganjurkan End of School 2010 Celebration, alah, macam konsert akhir tahun macam tu la kan. Majlis bermula dari pukul 1230-3 pm di dewan sekolah.

Daddy Jack kebetulan ada meeting dengan his Supervisor, so balik dah nak dekat pukul 12, bergegas menyiapkan diri dan juga si Ryan the Lion. Kelam kabut sekejap, mana dengan excited nak tgk Danish buat persembahan lagi. Nie kali kedua Danish performed..masa pertama kali di Tadika Aman Ceria, tempatnya gah sgt di Dewan MPAJ, kali nie sempoi aje, cuma dewan sekolah. Tapi yang lagi sedih, tahun lepas, penuh dengan families, sampaikan tak cukup tempat duduk, tapi kat sini, kosong aje.

Ada banyak persembahan mengikut kelas. So, untuk anak-anak di kalangan My Adelaide's gang, anak Kak Shidah, Fahmi yang memulakan persembahannya, lagu Down Under, lebih kurang lagu pasal Australia nie. Yang sedihnya, nun jauh ke belakang anak Kak Shidah diletakkannya. Nak ambik gambar pun susah, kalau nak dapat yang clear pun, bila masa habis, dan nak turun stage aje.

Kemudian persembahan dari anak Kak Azie, Aqil dan juga Ika, anak Surah..persembahan Bob The Builder. Kak Azie sure bangga dengan Aqil, pegang watak utama tu. Nak ambik gambar pun clear aje.

Dalam persembahan nie pun ada juga anak bongsu Kak Shidah, Najlah. Kira Aqil, Najlah and Ika satu kelas.


Then masa yang ditunggu-tunggu, persembahan from Danish the Menace..6 White Boomers. Apa white boomers tu ? Its a white kangaroo. Since Christmas in Australia akan disambut di dalam summer, and cuaca sangatlah panas, Santa telah menggantikan rusa dengan kanggaru sebabnya rusa taknak terbang musim panas. Lagu ini merupakan lagu khas Christmas untuk Australia dan dicipta oleh Rolf Harris pada tahun 1960 di Perth. Dia mencipta lagu ini kerana dirasakan agak pelik atau tak kena kalau menyanyikan lagu ini ada unsur-unsur sejuk ataupun salji sedangkan suasana Christmasnya panas. Suhu ketika mencipta lagu ini adalah 40 degree ya !!!! Kiranya macam lagu raya untuk rakyat Australia la nie.

Danish punya kelas tak raai lelaki so ada 7 orang sahaja, makan Danish pun kenalah jadi one of the White Boomers. Part Danish nyanyi cuma " Six white boomers, snow white boomers, Racing Santa Claus through the blazing sun. Six white boomers, snow white boomers, .. On his Aus-tra-lian run "

Danish was so eager untuk menyanyikan lagu ini, Hari-hari nyanyi kat rumah. Even hafal all the plays yang kawan-kawan die lakonkan.

Persembahannya tak lama, ambik part lagu yang penting sahaja, Kalau ikutkan memang panjang lagunya tapi diebabkan masa tak cukup, so just performed untuk 5 minit sahaja. Itupun dah cukup menghiburkan.

I tak dapat menumpukan sangat my attention to Danish punya perforance sebabnya dok melayan Ryan the Lion main kat playground di luar. Sekejap-sekejap pi la jenguk die, nasib baik ada Abang Azul yang mengambil video sepanjang persembahan Danish tu. Balik rumah, dok tengok tu ajelah dengan the boys.

Mummy and Daddy was so proud with Danish. Danish managed to handle yourself and looks like you can mingles with your friends. Seronok tengok Danish bergelak ketawa, speak in English confidently with your friends and teachers. And now, all my worries are gone....

Di akhir persembahan, all the teachers make suprised to their children by having a Bollywood performanced. All the teachers pakai sari dan juga some of the Bollywwod attire, bukan sahaja cikgu perempaun malahan cikgu lelaki juga, siap ada pakai misai palsu lagi. Setiap guru yer, termasuklah guru besarnya. Memang sporting habis.

Yang bersari biru itu adalah gurul kelas Danish, Mrs M. Rupanya Mrs M ini lebih kurang guru sandaran aje, Sekolah Danish kekurangan guru, dan tahun hadapan, Mrs M will be no longer in East Torrens. Tak tahulah ke mana pula die selepas ini.

3 comments:

  1. untie pun bangga ngn danish..tahniah

    ReplyDelete
  2. betul tu dear..bukan senang nak sesuaikan diri bersekolah kat negara orang kan. aunty pun tumpang bangga ngan danish

    ReplyDelete
  3. Kak Ty
    memang we all bangga sangat dengan die, boleh handle himself sendiri

    Nor
    Mak die aje yang lebih, anak okay aje

    ReplyDelete