Nuffnang Ad

Thursday 21 June 2012

Danish 7th Magnificient Bithday Bash-Doa selamat

Pic kredit to Kak Zack

Phewwww, sorry la yer. lambat nak update cos huja ni my internet connection mcm tak berapa nak elok pulak so nak upload gambar a bit terganggu. Sebelum majlis birthday bermula, we all adalah membuat majlis doa selamat kecil-kecilan dulu, sempena masuk ke rumah baru. Masa nie tetamu mmg tak ramai, so siapa yang sampai dulu tu, we all jemputlah untuk bacaan doa.

A good buy, my deep fryer. Nanti I cerita pasal kelebihannya yer. Beli pun untuk majlis nie juga, untuk kids menu.

Untuk menu utama, I menyediakan nasi and kari kambing. Well, bukannya I yang masak tapi I upah my Adelaide's gang untuk memasaknya sebab dah tahu kari kambingnya adalah yang terpower di Adelaide ni. Actually, dulu I pernah niat..if I dapat masuk rumah baru, I kan korbankan seekor kambing but untuk majlis ni , I baru sempurnakan niat itu untuk separuh ekor kambing aje sebab takut berlebih.

Antara tetamu yang hadir, nie pun ada yang makan di tempat lain dan juga diluar rumah. Mostly memang ramai tetamu yang datang, Alhamdulillah. Dengan makanan yang over flowing and sedap-sedap, ianya cukup membuatkan we all happy.

Liza is my Masterchef on that day. Shes the one yang memasak nasi minyak and also the super duper sedap kari kambing. Thanks Liza.

Daddy Jack is always have the special tasks...menjaga dan menggembirakan kanak-kanak. Memang itu yang die mahukan. He want all the kids have so much fun on that day.

This is Dayah. I met her one year ago secara tak sengaja. I will blog about her later yer.

Everyone have fun, lots of chit chatting, the kids screaming happily, the foods was so over flowing with lots of desserts, cakes, chocolates, even fruit. Thanks to all my guests on that day. I really enjoyed it eventhough penat menyediakan segala-galanya untuk keselesaan tetamu and ianya terbalas dengan ucapan terima kasih from my lovely guests.

4 comments:

  1. Happy belated besday to danish..

    ReplyDelete
  2. walaupun di perantauan..tp meriah kenduri tu still ada...

    ReplyDelete
  3. Salam Gina,
    tu phillips air fryer ke?

    ReplyDelete
  4. Kak Atty
    Terima kasih, kak

    Mamasuri
    Rasanya dah terbawa-bawa kemeriahan kenduri di Malaysia itu ke sini

    Kak Ummi
    Haah, kak. Nanti Gina blog about it later, yer

    ReplyDelete