Nuffnang Ad

Saturday 3 November 2012

Asal hujung minggu aje, sesi makan

Kebanyakan my Adelaide's gang ni suaminya belajar so kalau nak berjumpa pun hujung minggu samada Sabtu atau Ahad. Selalunya kalai berjumpa tu bukannya datang bersembang kosong tapi ada kalanya buat majlis birthday anak ataupun just a casual activity aje. Kadang tu bila dapat invititations jemputan ke rumah, sure akan ditanya, ada apa keraian tu? Yer la, jarang orang saja-saja nak ajak dtg rumah, so kalau ada pun buat majlis aje.

 

Bila dah buat majlis, tuan rumah hanya perlu sediakan menu utama aje, sebab kebanyakan guests akan membawa potluck yang terdiri dari kuih muih, dessert, ice-cream ataupun macam-macam jenis lagi. Kadang tu till end of majlis makanan pun masih banyak lagi. so tetamu yang msih tinggal boleh aje bungkus makanan untuk dibawa pulang.


Jiran selang 5 buah rumah dari rumah I dah lama buat majlis birthday cum housewarming untuk anak die tapi I aje yang terhegeh-hegeh baru nak update. Majlis yang bergabung dengan seorang lagi my Adelaide's gang yang baru sampai, Is yang bezanya hanya beberapa minggu aje dengan Ummi ni. Is dah pecahkan tradisi antara reception yang I pernah pergi dimana dia siap buat pizza untuk dijamu untuk para tetamu.

Yer, Is yang buat sendiri ya, bukan dibeli di kedai. Sungguh la gigihnya SuperMum ini menyediakan lapan keping pizza untuk dijamu kepada tetamu yang lain. Satu kelainan di situ, syabas Is.

Ni la antara orang baru yang baru sampai, Is yang bakal meneruskan perjuangannya di dalam Phd for another 3 years. Ingatkan dah tak ada orang Melayu yang belajar nak sambung ke Adelaide ni, alih-alih ramai la jugak yang akan tiba.


Bila dah masuk musim Spring, siang terasa agak panjang so pukul 5 cuaca pun masih panas and cerah like pukul 4 waktu Malaysia.


Is pun membuat birthday celebration for his eldest son juga, yang ke 5 tahun. Tak jauh beza pun tarikhnya dengan anak Ummi, yang bezanya anak Ummi dah masuk 6 tahun dah.

 So, puaslah makan kek, ada carrot cake and also sponge cake

Biasalah bila ada birthday celebration, my keintinglah yang over sekali. Siap tersipu-sipu malu bila org nyanyikan Happy Birthday song untuk org lain, die pulak yang senyum-senyum kambing.

Seronok la Farah and Adam menyambut birthday di Adelaide ni buat pertama kali. Ramai kawan-kawan yang datang memeriahkan suasana. Opss, cakap org dok sibuk ajak ke rumah...hari ni pun I ada ajak some friends untuk datang minum petang dirumah ni untuk melepaskan stress after seminggu belajar and membuat kerja dapur. Will update, later ya
 

2 comments:

  1. wahhh...enterfrem dgn overnya aku di sittew. hahaha.
    thanks for coming, gina.
    nmpk sgt mama adam masa tu lupa nak beli deco utk kek dia. hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Is
      Tak apa, tu kan majlis hang..ikut hang la nak interframe banyak mana

      Delete