Nuffnang Ad

Wednesday 21 August 2013

Jom kita beraya !!

Ohhh, after 3 tahun duduk di perantauan, semua lauk raya kena buat sendiri tapi raya kali ini merasa juga makan juadah raya yang dimasak oleh ibu, alangkah indahnya perasaan itu. Penuh pinggan dengan nasi impit, pulut kuning, kuah kacang, rendang daging dan juga kari ayam serta serunding yang dibuat sendiri.

Lepas aje settlekan urusan tetamu yang baru sampai, nak bagi mereka semua berehat, I ajak Ibu dan Ayah pergi beraya dengan kawan-kawan disini. First stop, beraya bersama warga MyPSA (SA) di Thorndon Park. Tahun lepas I yang organised the majlis raya so tahun  ni, new AJK pulaklah yang handle.

Seronok jumpa kawan-kawan baru dan juga lama, yang beraya di Adelaide ni, masing-masing berbaju raya. Mujurlah cuaca pun agak elok juga, taklah hujan. Cuma sejuk aje bila angin. Raya tetap juga raya, kan.

Dah petang sikit, singgah pula rumah Hisham yang buat open house. Pergi berdua aje dengan Daddy Jack cos tetamu yang lain masih keletihan lagi. Tetamu dihidangkan dengan nasi dagang dan juga berbagai juadah yang lain.

Sebelum balik, sempat juga makan soto ayam hasil  air tangan Kay, sedapnya makan sup di kala sejuk-sejuk ni kan. Apapun seronok beraya di Adelaide kali ini cos walaupun ramai geng lama yang dah balik, namun undangan open house tu tetap ada.

6 comments:

  1. waaa .. menu best ...

    Selamat Hari Raya Gina!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih NAT
      Selamat Hari Raya, maaf zahir dan batin

      Delete
  2. wah seronok nya raya dengan family tahun ni kan even di perantauan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eliss
      memang seronoknya tak terkata, rasa mcm kat Malaysia aje dah ni

      Delete
  3. Selamat Hari Raya...

    walaupun jauh di sana tapi raya tetap meriah jugak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat Hari Raya Hilmirda
      Memang meriah bila dah berkumpul ramai-ramai tu

      Delete