Nuffnang Ad

Wednesday 14 August 2013

Tak lambat rasanya





Masih tak terlambat untuk mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin buat semua pembaca blog Sweet Like Candy yang budiman ini. Harap maaf sekiranya ada penulisan saya yang menyinggung perasaan sesetengah pihak, maafkan saya.



Banyak entry tertunggak gara-gara line internet yang tak berapa bagus, so I will slowly update cerita-cerita basi la yer. My Aidilfitri kali ini amat bermakna sekali. Thought of nak balik Malaysia aje beraya disana tapi bila memikirkan yang in September we all pun nak balik for good juga so rasanya beraya la kami buat akhir kalinya di Adelaide bersama-sama kawan-kawan yang masih ada lagi disini, tetap 2 minggu sebelum raya, I mendapat perkhabaran gembira dari keluarga di Malaysia pula.


Pada 5 August telah menciptakan satu sejarah buat kami sekeluarga. Pagi-pagi dah berangkut semuanya ke sini. The boys pun excited habis, pukul 530am dah bangun, bersiap-siap untuk ke airport.

My family datang Adelaide untuk beraya bersama kami sekeluarga disini. First batch yang sampai dulu adalah Hannan, Ayah dan juga Ibu. My adik beradik yang lain tiba Raya pertama, so mana tak excited we all dengan raya kali ini.

Paling suka bila Ayah datang akhirnya after 3 tahun kami di Adelaide ni. Susahnya nak ajak Ayah datang bercuti disini, alasan sentiasa sibuk aje. Bila Ayah beritahu yang Ayah akan datang beraya di Adelaide, dalam hari hanya Allah sahaja yang tahu perasaan kami semua. Syukur !!

Semua orang happy, termasuklah I ni yang tak tidur malam sebelum pick them up kat airport, semuanya gara-gara nak sambut family ni. Memang seronoklah bila family datang sesekali melawat kita, kan especially time raya la. 

Lepas bawa Ayah dah Ibu balik rumah tu, we all bawa keluar Ryan supaya tak ganggu Ayah dan Ibu nak berehat, takut masih jetlag lagi. So dalam pukul 3pm after ambil Danish kat sekolah, bawa Ayah dan Ibu ke Coles, nak prepare untuk berbuka puasa pulak. Jenuh la Ayah membelek especially kat tempat fruits and vege yang segar-segar semuanya tu. Tak semena-mena boleh pulak jumpa kawan dari Malaysia yang kebetulan pulak sama satu flight. Rupanya kawan Ayah tu pun akan beraya disini, menemani anaknya yang dah jadi citizen here in Adelaide yang duduk dekat dengan rumah I juga, sayangnya baru nak kenal..I pulak nak balik Malaysia dah.

Petang tu berbuka di Kedai Afghan di South Rd aje cos tak sempat nak masak apa-apa cos dah lewat balik from Coles sebabnya leka membelek barang aje. Balik from South Rd masing-masing tersandar kekenyangan cos we all kan tak berbuka dengan nasi, so bila makan sekali banyak mmg rasa full sangat-sangat. Balik tu, masing-masing lepas terawih tidur semuanya. Tepat pukul 230am, Daddy Jack kejutkan I cakap Ibu tengah masak kat dapur, ehh awat awal sangat nak masak ni, selalu I bangun masak around 430am aje. Rupanya Ayah silap tengok jam, ingatkan dah pukul 430am tu yang kejutkan Ibu bangun masak tu, so jadilah Asam Pedas ikan tenggiri bersama leek yang dimakan bersama ayam goreng dikala sahur. Bestnya memang tak terkata, berselera sungguh sahur kami pada malam itu.
 

12 comments:

  1. salam gina..kty pun minta maaf andai ada selama kita berblog ini ada menyakiti hati gina..

    happy kan bila dpt beraya bersama org2 tersayang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Kak Ty
      Selamat Hari Raya, Maaf Zahir Batin yer. Tahun depan Insyallah kita beraya bersama-sama yer kak

      Delete
  2. silent reader akak..

    tp arini rajin nak komen sebab dapat bygkan n rasa mcmana perasaan akak bila family dtg raya sama2 kt perantauan..:-)

    :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anna
      Memang tak terkira happynya, sampai aje parents kat airport tak suka tapi menangis pulak

      Delete
  3. Selamat Hari Raya buat Gina dan keluarga..seronoknya keluarga dari Malaysia datang sana beraya ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kniedaz
      Selamat Hari raya juga buat Kniedaz sekeluarga. Memang seronok dibuatnya

      Delete
  4. Bestnyer famili datang kan...I know how u feel:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Che Indon
      Memangh best, terasa macam beraya di Malaysia aje

      Delete
  5. Assalam Gina.
    Selamat hari raya buat gina & keluarga. Bahagianya ya bila keluarga dpt dtg meraikan aidilfitri bersama. Moga aidilfitri yg terakhir di perantauan ini akan meninggalkn kenangan manis dlm hidup gina & famili.

    Kak Sham

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Kak Sham
      Selamat Hari Raya buat Kak Sham dan keluarga. Memang bahagia, kak. Rasa macam beraya di Malaysia aje. Insyallah tahun ini merupakan tahun terakhir beraya di perantauan, banyak kenangan manis beraya disini bersama kawan-kawan yang best

      Delete
  6. Asalamualaikum... Salam aidilfitri... :) rasenye semalam saye nampak mom sis di ikea... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Had Sha
      Salam, Salam Aidilfitri juga buat Had Sha sekeluarga. Memang mak kak gina ada pergi IKEA pun masa Had Sha nampak tu. Kenapa tak tegur?

      Delete