Nuffnang Ad

Thursday 5 September 2013

Rumah hantu

Rumah kedua saya di Adelaide ini, pergi tak kira masa, summer, winter, autumn ataupun spring. Bila pergi mulalah tak senang duduk dibuatnya dari dalam kereta lagi.

Yes it is, always bring new life into my home walaupun hanya membeli senduk sahaja.

We all pergi IKEA ni last untuk beli barang deco rumah sebab nak raya, so carilah apa-apa yang perlu dan boleh dibawa balik ke Malaysia nanti.

Spring and summer tak lama lagi so banyaklah aktiviti berbbq dan juga berpicnic tak lama lagi so IKEA pun tak ketinggalan menjual tikar plastik.

Niat dihati nak cari benda lain, as usual turned up angkut satu trolley pulak. Gaya macam dah taknak balik Malaysia, mcm nak jadi permastautin tetap aje dah ni.

Disebabkan tak tahan tengok mat salleh dok pulun makan meatball, so balik buatlah hidangan ala-ala IKEA dirumah sendiri, meatballs dan juga salmon.

 Nampak hotdog pun menyelerakan juga, the boys request hot dog pulak

I noticed juga, if we all pergi IKEA, sure 2-3 hari lepas tu akan ke IKEA balik sebab ada aje benda yang lupa beli, padahal nak menambah lagi ler tu apa yang patut.

Kali ini, angkut sarung kerusi pula, after ada less yang memang murah giler.

Yeah !! sempat jugaklah membelek katalog yang baru from IKEA Adelaide, tapi taklah menambah apa yang patut. Cukup-cukuplah apa yang ada dipun. Nak tambah, beli kat Malaysia ajelah walaupun ada sesetengah barang yang agak mahal, tapi I pun bukannya nak duduk lama lagi kat sini, lagi beberapa hari aje di Adelaide ini, tak mahu kisahkan barang yang akan diangkut tapi nak kisahkan barang yang nak dibawa balik pulak.
 

No comments:

Post a Comment