Nuffnang Ad

Wednesday 13 November 2013

The fussy eater

Ryan seorang yang sangat fuddy pasal makanan, tak tahu apa makanan yang membuka seleranya. Tak macam Danish, lauk kari menjadi pilihan so tahu dah kalau ada lauk kari memang laju aje makannya. Ryan tak pasti apa makanan yang membuatkan dia akan hadap sepinggan nasi. Dia pelik sikitlah berbanding Danish, yer la, setiap anak mana boleh sama minatnya. Antara yang menjadi favourite Ryan adalag roti croissant, esp yang plain. Kalau selalu we all keluar minum kopi di bakery, roti croissant akan menjadi pilihannya.

Dapat roti plain, memang lajulah makan tapi lepas-lepas tu dah sudah tak makan pulak. 

  Lollies dan chocolate jangan cakaplah, memang berhantu

Satu yang I nampak Ryan ni minat sangat makan adalah plain pasta. I just rebus then campurkan butter untuk kasi rasa sikit. Yang ini memang dia laju makan, especially pasta yang ada pattern atau shape sikit.

Hah, yang ni berselera sikit dia makan, walaupun plain aje. Lately nampak dia berselera sikit makannya sebab mungkin dah mula bersekolah di Malaysia, so letih dan penat after seharian duduk di sekolah.
 

4 comments:

  1. amboi ryan..tekak omputih awak eh..tp kita sama..auntie pun suka croissant..hantu..hari2 makan tu pun xpe..high five sket :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anna
      Hi five Aunty, lately paksa jugak makan nasi, tapi tengok lauknya jugaklah

      Delete
  2. english style punya selera ryan ni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eliss
      Akan ku paksa makan sambal belacan dan juga tempoyak

      Delete