Nuffnang Ad

Saturday 9 April 2016

Mamak Culture

Ada orang geli makan di mamak, atas alasan kotor dan tak bersih, ada juga yang bajet-bajet ewwww, mamak, hell no. Apapun tak kisahlah, pendapat masing-masing kan. I okay aje dengan makan di mamak, so far tak menjadi apa-apa isu pun tapi kalau ada yang tak makan mamak, jangan keji atau buat muka meluat bila kata kita suka makan kat mamak kan. Kesian mamak tu, dia tak bersalah tau.

Seminggu sekali sure we all akan ke mamak tak kiralah samada breakfast, lunch ataupun dinner sure akan singgah makan di mamak. Mamak favourite we all adalah di NZ Wangsa Maju. Dari dulu lagi selalu lepak situ aje.

Anak-anak suka makan maggi goreng, tak mau sayur dan pedas. Dah cuba merata-rata mamak yang lain tapi NZ juga yang sedap pada tekak mereka.

We all, mak pak tiada specific menu. Semua pun boleh makan

One of my favourite kalau datang malam ke NZ ni...menu nasi putih, telur dadar dengan erabu sotong, cukup sedap. Dari mengandungkan Ryan makan ni sampailah sekarang, tak pernah berubah rasanya.

4 comments:

  1. mamak best sebab kuah pekat

    ReplyDelete
  2. Tq for supporting mamaks kak.. btul lah kak kadang mmg pelik tgk some peoples yg brfikiran negative about mamak. Antara sunnah nabi.. mncari rezeki dgn cara brniaga.. ditambah lg brniaga makanan pahala tu. X dinafikan jgk mmg ada mamak.yg kurang bersih but not only mamak yg camtu.. other races pon ada yg brsih n sbaliknya.

    ReplyDelete
  3. mamak best sebab santai. kami memang macam rutin once a week mesti kena lepak mamak.

    ReplyDelete